onsdag 24 mars 2010

Torsdagsreflektionen vecka 12

Veckans reflektion handlar om min tid .
Prioritera och hushålla det måste man när dygnet bara innehåller 24 timmar .
I mitt fall så innebär det 8 timmars sömn 8 timmars jobb 8 timmar ledighet.
Det är de där 8 timmarna ledigt som man måste lära sig att prioritera med, för sömnen bara måste jag ha och arbetet är det det är.
Men som sagt en hel del skall hinnas med på ledigheten. Både roligt och alla dessa måsten.
Sen är det väl så att ibland bara orkar man ingen ting, och de skall också in under de sista 8 timmarna.
Det här året läser jag en kurs på distans med mycket litteratur som skall läsas, samtidigt har jag hamnat i en "stickvåg", så just nu läser jag en bok om aspergers syndrom samtidigt som jag stickar på en kofta och i bakgrunden står tv´n på, men den är ljudlös. Och visst blogga som är så kul det måste jag också hinna och allt det andra som också är skoj.Och ljudboken som jag lyssnar på som bara är såååååååå spännande undrar just om det är den jag tror som är mördaren?
Men som sagt prioritera det är ordet just nu!

Vad reflekterar ni över? lägg din länk som en kommentar och surfa runt bland de andras refletioner.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

Ditt schema låter som ett rejält
3-skifts-jobb.

Kan man inte justera så det inte blir rena 8-timmarsjobb?

Tänk framåt, du ska bli gammal också.
Ha de bra.

Hasse A

Marie sa...

Det är ett dilemma detta att få ihop livspusslet. Inte lätt och många gånger stöter man på patrull när tiden inte räcker till. Viktigt att prioritera absolut och det verkar du ha "kläm" på. Bara man prioriterar rätt. Du själv är no 1. Glöm inte det :-). En tänkvärd reflektion för oss alla. Ha en fin torsdag.

http://carpediemmie.blogspot.com/2010/03/torsdagsreflektion_25.html

Anonym sa...

Det är konstigt att det är så olika. Arbetar man har man för lite tid, är man utan jobb har man tid att slå ihjäl.

akson sa...

Tid! Jo, tänk om man hade en extra torsdagseftermiddag att ta till vid behov. Det skulle inte vara fel!
Å andra sidan känns det nästan som om tiden är ut led eftersom vi fortfarande har vinter, lite smak på våren kommer snart.

http://aksonfoto.wordpress.com/2010/03/25/torsdagsreflektion-21/

Önskar Er Alla en fortsatt skön vecka!

Pialotta sa...

Tiden en ständig följesagare .. Vi har massor med bollar i luften och ska hinna med allt.. helst på en gång oxså.. det är det som kan få oanade riktigt otäcka konsekvenser för så många.. men jag är lite så där som du.. har en del projekt på gång samtidigt.. annars räcker inte tiden riktigt till;) Men vi borde dela upp.. konstruera.. bli lite bättre på det.. inget jag tänker I Tiden..
Bra reflektion som tål att tänkas på:)
Ha de gott, men take it easy;)

Erik "Semlan" sa...

Så tappar vi en timme nu i helgen också när vi går över till sommartid. Ännu ett slags vårtecken. Har man yngre barn, då vill gärna tiden springa iväg. Inte vill man stressa heller, barn får ta den tid det tar. Ja, tid tycker jag man ständigt har ont om. Nu finns även min reflektion uppe, på sätt och vis hänger det ihop med dina tidstankar. ;-)

Helena sa...

Ja, tiden är en ständig bristvara, men man kan inte göra mer än sitt bästa. Här är min reflektion; http://aragornsfru.blogg.se/2010/march/torsdagsreflektion-253.html