onsdag 26 maj 2010

Torsdagsreflektionen vecka 21


Helgen tillbringade vi i stugan och eftersom vi åker fram och åter så blir det en del släpande på saker.
Visserligen så finns det mycket där men vissa saker åker i mellan.
En sak som måste åka med åt båda hållen är mobilladdaren, men det här veckan har min laddare varit kvar.
Ett stort bekymmer när man som vi enbart har mobiler är att man blir beroende av laddaren.
Så vad hände ..jo min mobil blev urladdad och där finns alla telefonnummer?
Det är väl bara att konstatera att det gäller att tänka till när man har mobil.
Måste väl erkänna att Maken åkte väg och inhandlade en laddare åt mig , så nu har jag en på vart ställe.
Vad har ni att reflektera över berätta!

5 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Samma här
Vi släpar fram och tillbaka. I bland har vi aktiviteter i stan och senare än 19.oo åker inte jag ut till landet, för vi måste passera Muskötunneln, och där är reparationer på gång mellan 19.00 5.00.Då är det fullt med bergborrarmaskiner och annat hemskt och man får åka igenom med lots. Jag har klaustrofobi och vill inte utsätta mig för dessa hemskheter,
Då sover vii stan och då gäller det att hamed sig sina personliga till hörigheter.
Bl dator och laddare och "Minnepinnar"
Elisabeth

Chesney sa...

It is so bad how we become so disconnected without our cell phones and lap tops, I know I for one am dependent on those things! LOL

Anonym sa...

Utan mobil blir man bra handikappad.

Erik "Semlan" sa...

Ja där finns ett ganska stort problem. Numera finns ju alla nummer i mobilen och inte kan man dem utantill som det var förr... inte jag i alla fall.
Bra att du slipper tänka på var du har laddaren framöver. :-) Jag har en helt annan reflektion, rik på bilder.

Helena sa...

Det var ju bra att ni fick köpt en laddare till -det är verkligen besvärligt när mobilen laddas ur och man inte har någon laddare till den...