torsdag 18 april 2013

Tema fredag- Minne


Veckans tema är något jag behöver uppgradera, mitt minne har tagit semester.
Helt plötsligt kom jag inte in på fotoikonen på min dator , det skulle uppgraderas.
Men inte kom jag ihåg vilket lösenord jag har till min app inte.
Jag blir knasig på alla dessa olika lösenord, som ska bytas i tid och otid.
Bilden är från Lidan i i Lidköping. Här är man väldigt noga med att säga att det är en Älv, jag som inte är "Lichshöpingsbo" anser det vara en å, men det är nästa lynchning av sådana åsikter här.
Hur som helst är det en väldigt fin liten stad som bjuder på en fin miljö och mycket trevligt att se.
Jag har minnen härifrån , men att jag en ggr skulle bo i trakten det kunde jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig då.
Vissa oss era minnen .

Gör som vanligt , lägg in ert bidrag i mr linky och glöm inte att länka ert bidrag hit till sidan.

19 kommentarer:

Anita - Malta sa...

"Lichshöpingsbo" eller ej ;-) En fin liten stad där min syster bodde en gång och som jag besökt för många år sen. Mitt minne är från en lite större stad ;-)

Leena sa...

Ser fint ut där vid Älven/Ån ... det är livskvalitet att bo i en liten stad. Och detta med alla lösenord och användarnamn, du är inte den enda som svär över dem!

Anni sa...

En stad jag ännu inte besökt, även om jag varit i omgivningarna.

Mitt största problem vad gäller lösenord är e-legitimationen. Jag tror jag har skaffat ny fyra gånger men kommer aldrig, aldrig ihåg mitt lösenord ...

Violen sa...

Lidköping är en fin liten stad. Där har jag varit flera gånger och hälsat på hos min svägerska.
Lösenord och koder är ett elände, jättesvårt att komma ihåg!

llh sa...

Nu är jag riktigt sugen på att besöka Lidköping och skaffa lite minnen från den staden.

Skönt att höra att jag inte är ensam om att aldrig minnas lösenord. De är en ständig frustration i min vardag.

Pysselfarmor sa...

Lidköping är vacker stad - har besökt den flera gånger.

Anonym sa...

Lösenord, ja usch vad jobbigt det är. Vacker bild från Lidköping, det är fin liten stad :)

Jah Hollis sa...

Ja, det där med lösenorden kan vara lite jobbigt, det är för många nu för att man ska ha dom i skallen.
Det är nog bara ingrodda Lidköpingsbor som ser sin å som en älv. Jag kan inte hitta att den kallas så någon annanstans, men den kan ju vara fin för det. :-)

Annemor sa...

Lett gjort å glemme koder om man har mange av dem.
Men bildet er flott.
Vakker fredag.
Mormor

Stare Ström sa...

Visst är det trist när datorn talar om att "minnet är fullt", något som man redan är väl medveten om! Det är vackert i Lidköping!

akson sa...

Lichshöping har jag nog bara passerat så om det är älv eller å återstår att se!

Det där med alla lösenord är inget roligt! Jag har en gammal anteckningsbok från skoltiden som jag använder för att notera mina användnamn och lösenord! Så länge jag kommer ihåg var jag har boken brukar det fungera.

Jah Hollis sa...

Jag försöker gå in för att kommentera på Mormors inlägg, men det är lögn att få hennes webbsida att öppna sig. Någon mer som försökt?

Jah Hollis sa...

Nu, när jag försökte för åtminstone tionde gången, funkade det givetvis. :-)

Kakan sa...

Nu är min bild också på plats.
Vårkram Kakan

Erik Semlan sa...

Olika lösenord och annat som man behöver hålla i minnet kan verkligen vara knepigt. :-)
Minne är klart olika, ditt tema fick igång mig, kul.

Margareta sa...

Större igenkänningstecken än alla de där lösenorden vi har kan jag inte få, håller på att bli tokig (tokigare) och jag som har olika på allt och så krångliga och svåra eftersom jag gick på alla varningar och ändrade allt. Numera är det en viss kvinna som har problem. Med alla olika datorer och ipad hit och smarthphone dit, så är det bara förnamnet. Men en sak är säker de fina minnena finns kvar och de kan vi njuta av.

Ha en fin helg. Har aldrig varit i Lidköping trots att min tidigare svärfars fru är därifrån.

Pialotta sa...

Vi har så många lösenord och användarord nu för tiden med den moderna tekniken, så det är inte alls så konstigt man inte fungerar alltid .. Lidköping är en stad jag aldrig vandrat i ... men borde kanske :)

Mona sa...

Lidköping är en vacker stad. Läckert med påskliljorna i förgrunden. Det är verkligen hopplöst med alla koder och lösenord.

Jah Hollis sa...

Det kan kosta på att vinna i quizet. Vårt lag är nog i topp även när det gäller att spendera i baren. :-)