torsdag 11 november 2010

Tema fredag - spegling

För två månader sedan var jag i Örebro på en kurs vecka. En tidig kväll promenerade jag utefter svartån och bara njöt av lugnet. Den här ensamma båten låg och kluckade lite fint nere vid naturens hus, jag gillar speglingarna av båten i vattnet. Nu är det dags igen för sista kursveckan så på söndag åker jag upp igen för att träffa goa vänner och kurskamrater. Luftmadrassen skall pumpas och sen våldgästar jag yngste sonens vardagsrum. Äldste sonen ska också få besök, så inte kommer jag att slöa i nästa vecka inte!

Så nu är det dags att visa upp speglingar, ska bli spännande att se vad ni hittar på. Förra veckan var det nästan femtio bidrag, kommer vi över det den här veckan?
Lägg er länk till ert bidrag i mr linky och länka tillbaka hit.

22 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja visst är det fint med speglingar i vatten, snygg
bild;-)

Unknown sa...

Morrn.

Jag gillar spegling i vatten, och det gör inget om det kluckar lite.

Härlig bild, med vacker spegling.

Ha de bra.

Hasse A

Leena sa...

Vacker bild, och så rofylld med båten stilla i vattnet. En riktig må-bra-bild!

Elisabeth sa...

Stämningsfylld bild.

Maria G sa...

Jag älskar speglingar och din bild är sååå fin!
Ha en fin fredag!

Pialotta sa...

Havet låg blank som en spegling... Så himla vackert:)

agnetha sa...

Instämmer med alla före mig. Speglingar är jättevackert. Din bild inger rofylldhet tycker jag.
Själv gjorde jag en egen spegling av en kär blomstergåva.

Mona sa...

Vacker och rofylld bild. Får lust att sätta mig i ekan och ro sakta över vattnet.

Jah Hollis sa...

Det var en stilla och ro(!)givande spegling du visar. Min variant är kanske inte av samma lugnande typ. Motivet är nog bekant för en och annan vid det här laget. :-)

Carola sa...

Roligt tema idag. Jag håller med om att spegling i vatten skapar häftiga effekter. Men idag har vi det stormigt hos oss så jag fick bli inspirerad av andra speglingar.

Pumita sa...

Den väntar på att få komma iland? Vackra höstfärger på din bild.

Bitten sa...

Svartån är alltid Svartån. Fin bild.

Pixlar sa...

En fin bild på ett klassiskt motiv som jag aldrig tröttnar på!

Camilla (Rantis) sa...

wow, vilken vacker bild...
Så snyggt!

Ingrid sa...

Jättevacker vattenspegling!

Ha en fin helg!

Moster Ma sa...

En spegling i vatten, stilla och rogivande och alldeles underbar.

Herta sa...

Örebro är en fin stad. Är där lite då och då även om det var många år sedan jag var där i studiesyfte.

Ika sa...

Vacker bild och fina färger.

Anni sa...

Stämningsfull bild du bjuder på, rofylld och vacker!

Tänkt och tyckt i hundra knyck ! sa...

Vackert !

BS Jaa, jag har ingen aning alls, men det är säkert som du skriver.

Tack vännen !

Kramar

Erik "Semlan sa...

Fina speglingar där i Svartån. Det kom en hel del snö nu i veckan, så kanske speglar det sig inte lika bra nu...
Ha en skön och trevlig helg!

mimmi sa...

Men det lät ju himla trist att du har tappat lite av din lust att fota.. vi hoppas verkligen att du får den tillbaka snart :)
kram :)