Visar inlägg med etikett musik/foto. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett musik/foto. Visa alla inlägg

lördag 6 mars 2010

Musikfoto - 90-tal

90-talet var ett årtionde som var väldigt hektiskt, med fyra tonåringar i huset och ett nystartat företag. Samtidigt kom krisen i Sverige och många fick gå från sina hus, att klara 5oo % i räntor var det inte många som klarade av.
Som tur var hade vi låsta räntor för i samma veva fick barnens pappa sluta sitt arbete.
Det var han inte ensam om i början av 90-talet, det var nästan så att varje arbetsplats med självaktning skulle säga upp ett antal av sina arbetare.
Att det var ett tufft decenium kan man konstatera i backspegeln.

Så Lisa Ekdals vem vet passar väldigt bra för så var det.
Mer 90-tals musik hittar du här.


lördag 27 februari 2010

musikfoto-80 tal

För att hålla sig ung åtminstone i sinnet, så tillbringar vi mycket tid vid stugan och sjön.
Så alhpaville´s for ever young är en slagdänga från 80-talet som tål att lyssna på även idag.
Fler musikfoto bidrag hittar du här.


lördag 30 januari 2010

Musikfoto- yrke

Ett gammalt yrke måste ju vara riddare, det är väl inte så många som arbetar just med det numera.
Men bor man som jag i Svea rikes vagga, så är det svårt att inte påminnas titt som tätt att just här i kring har det allt varit en hel del av detta yrke.
Hammerfall

Här kan du se olika tolkningar av yrken.

lördag 26 december 2009

Musikfoto- år

Äntligen en julafton och en snö rik sådan också, det är vi inte vana vid.
Här hos oss var både stora och små ute på julaftonens förmiddag och byggde snögrottor.
Det gäller att njuta av det som bjuds, innan tomten kommer framemot kvällningen.
Eftersom rajson har valt år som tema så här i slutet av 2009 så blir mitt bidrag Marit Bergman och Salem el Fakir som sjunger 52 veckor och vem vet hur det ser ut om ett år?
Kanske det är snöfritt.
Fler årliga låtar och bilder ser du hos musikfoto.




fredag 18 december 2009

Musikfoto - jul

Undrar om han kommer i jul? vad andra har hittat på ser ni här.


fredag 11 december 2009

Musikfoto- 70-tal

7o-tal var det årtalet jag började att gå ut och i slutet av det så hade jag fått en liten familj.
Stefan Demert var stor en svensk kille som hade fantastiska texter på sina låtar, balladen om den kaxiga myran är bara en av alla tänkvärda texter han sjöng.
Håll till godo och lyssna på texten.
Fler 70-tals bidrag hittar du hos musikfoto.

http://www.youtube.com/watch?v=Wr8xGaYa90g

lördag 28 november 2009

Musikfoto- himmel eller helvete

Himmel vad häftig det är att stå under ett träd och känna känslan av att sträva uppåt.

Himmel är alltså det jag valt i dagens musikfoto.

Och eftersom jag är en fan av Thåström så bjuder jag på hans alla v ill till himmelen.

fredag 13 november 2009

musikfoto - vatten

Jag som är uppvuxen i Kumla en liten stad med lite storebrors komplex gentemot stora stora Örebro.
Som barn var det stort att åka in till Öret och gå på storbron över svart ån, på den tiden var Simon and Garfunkel det vi lyssnade på så nu går jag i minnet på bron och lyssnar!



Mer "vatten" låtar hos musikfoto

lördag 7 november 2009

Musikfoto- amerika





Fler Amerikanska input hittar ni hos rajson.

lördag 24 oktober 2009

Musikfoto -Afrika

Jag har ju aldrig varit i Afrika men dessa fåglar hör ju hemma där.
Fast jag har fuskat och tagit fotot i Göteborg.
Under många år har jag arbetat med Seydou från Tchad och hans trumma har vi dansat och sjungit till många ggr, men tyvärr kan jag inte hitta något av honom.
Men afrika i musik väg är en fantastisk upplevelse hör här på Jebele



sen är det läge att surfa runt hos rajson som är i afrika just idag ,jag så inte är jag avundsjuk inte!!
Njut av din vistelse rajson och vi väntar på dina fantastiska bilder du tar.

lördag 17 oktober 2009


I dag har vi ett årig bröllopsdag och vad kan inte vara bättre att säga än, This is the life

Amy Mcdonald .
http://www.youtube.com/watch?v=2uDfciTu5r0

Se och lyssna på mer kvinnliga artister hos musikfoto

lördag 10 oktober 2009

musikfoto - hår


I hela mitt har jag sparat till långt hår, men nu när jag passerat 50 kanske det är dags att inse att det kommer aldrig att bli långt!
Jag bli facinerad när jag ser ett sånt här håsvall , hur klarar man att hantera det?

http://www.youtube.com/watch?v=Wi2g9UmB1kU

Kika runt hos Rajsons musikfoto så får vi se eller höra om hår idag.

lördag 3 oktober 2009

Musikfoto- cover

En cover på vår nationaldskald , jag tycker den är fantstiskt kanske för jag är ett Tåström fans.

Gå gärna in hos rajsons på musikfoto så hittar du fler cover.

lördag 19 september 2009

musikfoto temat är dans.

Jag är en av de som i sin ungdom hade någon form av uppgift när vi gick på dans, ett oavlönat extra knäck som väskhängare.
Och då hade jag ändå gått på Nerikes dansinstitut på både buggkurs och latin amerikans dans.
I en låda där jag gömmer särskilt viktiga papper har jag det här otroliga betyget i cha-cha .
Hur som helst vill jag minnas att vi fick dansa upp för ett märke och hör och häpna jag fick brons!!!
Märket är borta men pappret är kvar så ni som tror att jag alltid haft träben när jag dansar läs och bli imponerad!!!
Ärligt talat undrar om inte Nils-Håkan hade en väldigt snäll dag den dagen han gav mig brons.
Och om jag inte minns fel så var det Nils-Håkan som införde buggen i Sverige....
vill du snurra runt i olika danser så gör det hos Rajson

fredag 11 september 2009

Färdas i musikfoto



Som barn så färdades jag i en PV tillsammans med mamma och pappa och min syster.

Och eftersom vi for runt i Närke så har jag letat efter jag åker till laxå, men tyvärr hittar jag den inte .
så håll till godo med lee hazelwood och nancy Sinatra I´m going to Jackson ursprunget till jag åker till laxå.
Fler musikaliska färder hittar du hos rajson.

http://www.youtube.com/watch?v=rnkuRQ8tjIE

lördag 5 september 2009

Låt som berör är dagens uppmaning i musikfoto



Kristina från Duvemåla av
Björn o Benny är en musical som berör mig, därifrån har jag valt Guldet blir till sand.
Lyssna och njut!
Fler bidrag finns hos rajsons.

lördag 22 augusti 2009

Lokal kändis i musikfoto



Eftersom jag befinner mig i stugan så måste den lokala kändisen bli Åsbros stolthet Eva Eastwod.

Eva som varit i Nasville och spelat in skivor, rockabilly är hennes musik.

Fler lokala stoltheter hittar du hos Rajson

lördag 15 augusti 2009

Sommar i musikfoto


Musikfoto är tillbaka och rajson har bestämt temat till sommar. Jag har tillbringat mina sommrar vid och på sjön sen jag var liten, och nu fortsätter det med mina barn.
In the summertime med Mungo jerry var en låt som spelades mycket under min tonårstid.

lördag 30 maj 2009

Musikfoto" vi hyllar" mamma


Min mamma älskade syrener och i min bardoms trädgård fanns det många.
Syrener och skolavslutning hör ju ihop, men i år får vi väl försöka att skapa en annan blomtradition eftersom de troligtvis är helt överblommade när barnen får sommarlov.
Fler mammor och musik hittar ni här





söndag 24 maj 2009

musikfoto -djur


Jag har varit bortrest på semester men nyss hemkommen och kan inte låta bli att vara med på det här temat.
Vi har varit nere i Skåne och hälsat på dottern med sambo och katt så vad kan vara bättre nu än en bild på Zoe och samtidigt lyssna på musik, memory ur cats får åtminstone mig att få välbehagliga rysningar.
Kika på de andras djurbilder med säkert underbar musik, hos musikfoto.