lördag 19 september 2009

musikfoto temat är dans.

Jag är en av de som i sin ungdom hade någon form av uppgift när vi gick på dans, ett oavlönat extra knäck som väskhängare.
Och då hade jag ändå gått på Nerikes dansinstitut på både buggkurs och latin amerikans dans.
I en låda där jag gömmer särskilt viktiga papper har jag det här otroliga betyget i cha-cha .
Hur som helst vill jag minnas att vi fick dansa upp för ett märke och hör och häpna jag fick brons!!!
Märket är borta men pappret är kvar så ni som tror att jag alltid haft träben när jag dansar läs och bli imponerad!!!
Ärligt talat undrar om inte Nils-Håkan hade en väldigt snäll dag den dagen han gav mig brons.
Och om jag inte minns fel så var det Nils-Håkan som införde buggen i Sverige....
vill du snurra runt i olika danser så gör det hos Rajson

3 kommentarer:

Pialotta sa...

Så du var väskhängare du;-) Kanske inte så trevligt alla gånger, speciellt då du kunde dansa..
Hoppas det gått fler tåg och du praktiserat dansen på senare år då:-)

Golfhustrun sa...

Japp Nils Håkan införde buggen i Sverige och han blev även min mammas bugglärare. Ett antal år senare lär jag känna honom genom mitt jobb och han erbjuder sig att personligen lära mig dansa bugg. Jag gick några gånger hos honom tillsammans med en vän, men någon buggdrottning blev jag aldrig =)

Kram

Rajson sa...

Du jag kan se dig framför mig i denna dans!!
Oanade talanger har vi alla!