onsdag 2 september 2009

50 i ordlös onsdag


Ordlös onsdag bjuder på mer "talande" bilder.

18 kommentarer:

sinneskatten sa...

Openart i örebro, är det ca 50 konstnärer som ställer ut.
Som vi så säkert vet är det fri tolkningsrätt vad det gäller konstverk.
En del av det som finns inne i stan är lätt att förstå, men det här kräver att man klurar en del, kan väl säga att jag är långt ifrån färdig med klurandet!

Husbilen Credo sa...

Ja hur konstnärer tänker är svårt ibland. Klura på så kanske det kommer.
Ha en bra dag!

Hedwig sa...

OpenArt verkar spännande. Kan vara en idé att ta efter i konstföreningen på jobbet.

Anonym sa...

När jag läser kommentarerna förstår jag lite mer, kanske.

Men ett djupare tänkande är det i alla fall i de här 50. Openart i Örebro läser jag, får såka lite på nätet.

Du gav mig mer jobb =). Snyggt jobbat.

/Bildgatan-Avsändare Margareta

Anonym sa...

Nu har jag läst på lite och vad spännande med ett femtiotal konstnärer som ställer ut runt om i staden.

/Bildgatan-Avsändare Margareta

Resa med Herbert sa...

Hej!

Tur att du lämnade en förklaring, för detta var inget jag kunnat klurat ut.

Fin bild för övrigt.

Må fint, önskar Irene

Anneli sa...

Jaha...det var klurigt! Cool bild på ett "spännande" konstverk!

Trevlig onsdag!

Mia S sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mia S sa...

(Stavningsproblem råder,
vi tar det igen !)

Oki doki, konst alltså,man undrar.. lyser konstverket på natten tro ?

Ha en bra dag !

Mimmi sa...

Det var en annorlunda bild:) jag tittade och tittade och funderade...tills jag kom in hit och läste vad du skrev om bilden:D

Chesney sa...

Glad I read the comments, now I understand! What a piece of art, never have seen anything like it, kinda cool though!

Maloo sa...

Jadu, hade det inte sett ut som nån typ av pilträd konstverket vart runt så hade jag gissat på att det var en tolkning av Ygdrasil. Du vet, världsasken på den gamla gudatiden. Med jorden som ett spännband runt. Men det är nog bara för att jag är en sån konstnärlig begåvning själv som jag tänker sådana djupa tankar ;)

sinneskatten sa...

Malin vad glad jag är att du läser vidare, att du har en sådan djup ådra har jag inte tvivlat på en sekund!
Hoppas bara att du kommer att jobba med mig nästa sommar så vi kan fördjupa oss i andra knepigheter.

Rajson sa...

Såg förra årets utställning i Örebro.Många riktigt fina konsverk!
Är du hemma söndag?Utflykt dags?Eller passar det bättre en vardag efter jobbet, mån ons?

Ingrid sa...

Tur att du gav en förklaring, jag tittade och tittade och fattade ingenting. Men det är ju ofta så med konst!

Tack för kommentaren hos mig./Ingrid

Pialotta sa...

Jag undrade var den där 50-poängen var;-) Nu vet jag.. fin bild.
Ha de gott/Pialotta

Anonym sa...

Vilken läcker idé! Det måste vara kul att gå och kolla alla konstverk. Klurade en stund på bilden och kunde inte hitta 50 på/i den ;)

Photos by Storm sa...

Tur att du förklarade för jag hittade inget som hängde ihop med 50 på bilden. Funderade just på vad som satt runt trädet. Ha det bra/Lis