onsdag 30 september 2009

Torsdagsreflektionen vecka 40

Natten till onsdagen kom den första frosten hit till byn i Västergötland.
Iofs väntad men alla våra blommor som fortfarande blommor förfullt, tycker inte om frost.
Som tur var stog de uppe på trappen så de blev bara lite ledssna .
Så nu är alla inplockade i förådet och tillsagda att se till att vila tills ndet är dags att väck dem fram i februari.
Dessutom har det varit hög tid att ta hand om de sista kryddorna så i köket står det en ställning med kryddor på tork.

Nu ska det bli roligt att läsa era torsdagsreflektioner.
Länka tillbaka med en direktlänk i komentatorfältet så har vi alla möjlighet att se våra olika reflektioner.
Välkomna och kika runt.

9 kommentarer:

Rajson sa...

Ja du, jag hänger inte med tiden. Även mina stackars blommor har fått sig en ordentlig köldknäpp.Undrar om Afrikanska liljor tål detta?
Trädgården har fått förfalla, men det gör nog inte så mkt. Det lär komma en ny vår!
HA det gott där långt österut!

Chesney sa...

You must have one green thumb - once I bring my plants inside they die! Beautiful plants!

Selma sa...

Det känns som om hösten kom lite hastigt i år.

Ingrid sa...

Det känns lite snopet att det blev höst så plötsligt. Här på Gotland brukar vi ha underbart väder långt in i oktober. Nu är det temperaturer som vi normalt har i början av november.

Nu finns det en reflektion hos mig också.

Emma sa...

Blir alltid så imponerad av människor som lyckas med sina växter :) Nångång ska jag också göra ett försök :)

http://emsvardag.blogspot.com/2009/10/torsdagsreflektion-v-40.html

Helena sa...

Ja, hösten kom väldigt fort, men som tur är så har inte vi några blommor som vi behöver oroa oss för eftersom vi bor i lägenhet.
Min reflektion handlar om sömnproblem...
http://aragornsfru.blogg.se/2009/october/torsdagsreflektion-110.html

Malin sa...

Va bra att du har ett stort förråd att sätta in alla växter i!

Min reflketion handlar om foton och att bevara dom för framtiden!

Malin sa...

glömde min länk.....

http://designmebloggen.blogspot.com/2009/10/torsdagsreflektion-v-40.html

Anonym sa...

Det verkar som du ändå hann rädda blommorna. Det är ju skönt! Frosten kom även här i Östergötland. Jag "fuskar" lite med min bild eftersom jag är med själv. Min reflektion kommer att bli gällande för lång tid nu mer eller mindre.

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/10/01/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-31/