torsdag 10 september 2009

Hösten smyger runt hörnet.

Dagen började med att anticimex kom för att göra en besiktning av huset, det behövs för försäkringen.
Besiktningen är ungefär som bilbesiktningen, till skillnad från bilen som kan få körförbud så finns det inget bo förbud som utfärdas.
Men enda anmärkningen var att jag inte har gardin i badrummet, kan förstå om man duschar både högt och lågt , men vi duschar inte ens där.
Vi har en separat dusch med "gardin" eller draperi som det så vackert heter.
När väl det var klart var det bara att slänga sig på cykeln för att försöka att komma i något så när tid till jobbet.
Ute var det klart och småkyligt , i luften kändes det att den första riktigt höst dagen var här.
Solen sken och en helt underbar varm dag blev det, eftersom jag har ett arbete där vi varje dag oavsett väder är ute på promenad så blev dagens skogspromenad helt otroligt skön.
Ute på åkrarna puttrar traktorerna fram för det sista inför vintervilan, och bladen på träden börjar så smått att ändra färg.
Jag som alltid släpar runt på den lilla kameran hade inga batterier i den så tyvärr ni får se framför er hur ljuvligt det var.

3 kommentarer:

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Vilken lustig anmärkning...jag har inte heller gardin där. Har ju inga grannar där heller :-)

Ha en trevlig helg/ Tyra

Anette sa...

Hej! Jo, visst är det rätt skönt ute nu. Solsken och en klar och härlig luft. Den här tiden på hösten är helt okey tycker jag!
Trevlig helg. /Anette

Mimmi sa...

Vi får blunda och låtsas att vi ser det:)
Det var en väldig konstig anmärkning får jag säga.. jag tror inte jag nån gång har hört sånt
ha en fin kväll
kram:)