torsdag 17 september 2009

Torsdagsreflektionen vecka 38


Reflektionen den här veckan blir över att ta ansvar.

I mitt fall gäller det datorn som förra veckan fick tokfnatt en uppdatering till Windows vista började och slutade aldrig, och sedan började den att stänga av sig och sen gick den proceduren runt.
För att råda bot med eländet fick jag ringa än den ena än den andra.
Windows skyllde på virus programet och de skyllde på windows .
Efter mycket om och men så är daorn nu fabriksåterställd, och alla bilder och allt annat är borta.

Som tur är har jag gjort backup på de flesta bilderna men det kommer säkert att dyka upp sånt jag saknar.

Kan bara konstatera att det här med att ta ansvar, det verkar vara något som vi i dagens värld gärna lämnar över åt någon annan.

Ha en ansvarsfull bra dag och fortsatt liv ..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant! Tycker också att det ofta är så att man skyller på någon annan. I stort som smått. Faktiskt måste jag erkänna att det säkert händer mej själv också. För att låta bli att säga att det är jag/mitt eller att inte ta tag i saker utan bara strunta i det är ju nästan samma sak. Ibland kan jag väl tycka att det är befogat. Men ändå .... Såg att du tänkte ta över Torsdagsreflektionerna! Det vore härligt om du vill och orkar det! Jag älskar att läsa och se bilderna. För mej blir det också en paus i vardagen att tänka på hur andra har det och tänker och tycker. Vi ses!

Helena sa...

Datorer, ja... Ganska ofta brukar både jag och min sambo säga att datorerna har ett eget liv -och det stämmer nog. Det händer mycket konstigt med dem ibland...

Emma sa...

Självklart är det alltid lättare att skylla på någon annan för att själv slippa fixa och ordna. Ja suck säger man bara.
Men tur att du hade en backup!

Anette sa...

Men fy vad jobbigt! Ja, nog kan man bli galen ibland. Vilken tur att du sparat bilder och så, men ändå det är så himla irriterande! /Anette

Chesney sa...

Thank goodness you backed everything up! You would have been heartbroken! I am married to a computer guy and he blames everything on the virus programs too LOL

Ingrid sa...

Det är väl en pina när datorerna inte fungerar som de ska och när man sen ska försöka få tag i någon support.

Kul att du tar över Torsdagsreflektion, jag ska länka om till dig.

/Ingrid

ViDu sa...

Vet hur det känns. Åskan slog i min dator. Dator, modem och högtalare pajade. Hade backup på mina äldre bilder men inte på de nyaste. Och all min musik....