onsdag 23 september 2009

Torsdagsreflektionen vecka 39

Vecka 39 har varit kantad av punkteringar men inte på bilen utan på min cykel, Två dagar i rad har jag lyckats få punktering . Eftersom jag har 4,5 km till jobbet så är det inget vidare att trasska tidigt på morgonen. (45 minuter tar det)Visserligen lär det vara bra att promenera innan frukost för det är visst då kroppen förbränner bäst.
men jag bara måste ha frukost direkt när jag kommer ur sängen.
Och förbränningen är ungefär som däcken det bara pyser ut och struntar i att förbränna det jag mumsat i mig!
Bilden är från när dotterns sambo bytte däck på sin bil...
Däck som däck eller?


Trebarnsmamman startade torsdagsreflektionen och känner nu att hon inte riktigt orkar med att hålla i den.
Så från o med den här veckan så tar jag över, jag har förstått att många är riktiga nattugglor och lägger in sina inlägg strax efter 24.00 så därför lägger jag upp det onsdag kväll.
Sen är det fritt fram att sätta fart med sina reflektioner efter 24.00.

Jag hoppas att vi kan får läsa en hel del olika reflektioner och välkomna hit till mig.

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:)
det är inte roligt när sånt händer hela tiden. och när man är beroende av sin cykel.
va roligt att du tar över den:)
ha en mysig höstkväll
kram

Chesney sa...

Don't you hate when that happens?? At least you have someone to help you out! :)

elena cn sa...

Jag har som du ca 45 min gångväg till jobbet. Det går på en kvart med cykeln:) men går den sönder tar jag T-banan...hela 2 hållplatser!

Helena sa...

Nej, punktering är inget vidare, men jag har faktiskt klarat mig bra under åren osh sluppit sådana, peppar, peppar... Kul att du ville ta över torsdagsreflektionen -här är min!
http://aragornsfru.blogg.se/2009/september/torsdagsreflektion-249.html

Emma sa...

När man inte har cykeln inser man vilken fantastisk grej det är. Allt går så mycket snabbare och enklare med den.

Och roligt att du vill fortsätta med reflektionerna :)

http://emsvardag.blogspot.com/2009/09/torsdagsreflektion-v39.html

Anonym sa...

Cykla till jobbet kan vara trevligt när det är planerat. Inte när man måste för det är punka på bilen. Så bra att du vill ta över torsdagsreflektionen! Här är mitt bidrag:

http://mariannlostinline.wordpress.com/2009/09/24/torsdagsreflektion-thursday-thoughts-30/

Erik "Semlan" sa...

Fy och usch för punktering! Inte kul alls. Själv bidrar jag med en tvådelad reflektion ;-) Passar på att önska dig lycka till med övertagandet av detta tema :-)

Bitten sa...

Oj, jag visste inte att du tagit över Torsdagsreflektion. Självklart ska jag försöka haka på.

Milla sa...

Tråkigt som bara den med punka... Fy... Här kommer min rekflektion!!!