måndag 21 september 2009

att lyssna på ljudböcker kräver sin Q

I mina öron är det ofta hörproppar , där jag lyssnar på någon bok.
Mp3 spelaren är en ständig sängkamrat, men det bygger på att jag fått tag i något att lyssna på i den.
Cd böcker är knepigt att få in i den lilla röda mp3 spelare, hur jag än försökt är skivorna för stora?
Många gånger har jag vaknat insnärjd i hörlurarnas sladd och Janne har fått en knuff av cd spelaren, då är mp3 spelaren bättre för den äktenskapliga lyckan.
Eftersom jag numera är en feg ärlig person, så är det vissa problem att få tag i nya böcker. (på den tiden när jag inte var feg, var det lättare att få tag i dem).
Så nu går mina steg allt som oftas till biblioteket för att låna ljudböcker.
Men jag kan även ladda ner en bok hemifrån från biblioteket det är fint det! men då infinner sig bara det lilla problemet att jag kan bara lyssna från datorn.
Att dela säng med maken är gott men den stationära datorn tar alldeles för mycket plats i sängen, och frågan är hur länge jag får sova kvar där om jag ska ha så mycket med sladdar och annat bök med mig i sängen!

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag är mitt inne i Tre sekunder - eller på cd 4 för att vara exakt - visst är det bra?!

Maloo sa...

Jag har vart en modig oärlig person men det straffade sig snabbt. Mp3'spelaren försvann. Har ingen aning om vart jag lagt den. Hoppas nu bara jag hinner lyssna på den innan farbror Blå kommer och tar mig annars var det ju ogjord orolighet. Men jag och syrran diskuterade oss fram till att om vi tar varannan bok var och laddar ner väldigt fort så märks det knappt ;)

Annars kan du åka till Skövde eller Skara bibliotek och ta med din Mp3 och lilla sladden så kan du låna böcker direkt på MP3'n. De har oftast inte de nyaste men det kan ju vara böcker man inte hört eller ens tänkt på att man vill höra. Faktiskt väldigt bra.

Och vill du ha Jungstedts senaste så har den på nåt mystiskt sätt hamnat på min hårddisk så det är bara att komma hit och hämta den.

Anette sa...

hihi, annars kan man ju läsa en riktig bok i sängen........det finns ju väldigt små boklampor som man fäster på "pärmen" så att inte älsklingen blir störd........
Jag har också blivit en fegis......inte värt att riskera något tycker jag! /kram Anette

kra sa...

trådlösa hörlurar! vips så kan du röra dig fritt från datorn, upp till 100 m. fortsätt ladda ner e-ljudböcker och utbudet kommer garanterat att öka via biblioteken. nya tider - nya lösningar!