torsdag 19 maj 2011

Tema fredag -Liten / litet

Förra veckan var det trassligt på blogger och bidragen försvan. Men den här veckan hoppas vi på att det funkar som det ska. Tack alla ni trogna deltagare, och ni nya är hjärtligt välkomna till tema fredag.

I våra blommande träd pågår en febril aktivitet för att vi ska kunna plocka äpplen i höst. Ofta är det en litet bi eller någon annan insekt som far runt och pollinerar för full nu. Den här veckan vill jag att ni tolkar liten / litet.

Som vanligt lägger du in ditt bidrag i mr linky och länkar ditt bidrag hit till sidan. sen surfar vi runt och njuter av deltagarnas tolkningar.

17 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Fin bild, det ser ut att vara två eller har jag fel.
Ha en skön helg;-)))))

Pysselfarmor sa...

Jättefin bild, men hålla på och störa NU!!!
;-)

Hos mig är det gissningslek!

B i r g i t t a sa...

Fantastiskt fångad duo i romantisk scen :)

ormbunke sa...

Perfekt bild. Förstorade den och upptäckte två stycken. Vilken akrobatik. Trevlig helg. Anita

AKO sa...

Jag tänker mig nästa ett scenario där den nedre skriker til den övre att inte släppa taget. ;) Bra fångat!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Fantastiskt och när man förstora wow!
Ha en bra fredag!

Bitten sa...

Visst är det två!

Anni sa...

Här kan man snacka om blommor och bin! Fast det är ju en annan "pollinering" som pågår!

Anette sa...

Ser ut som om det är fler små på gång ;-) Trevlig helg. /Anette

Susanne sa...

Tänk att dom kan hålla sig kvar!! Snyggt fångat=)

Erik "Semlan" sa...

Men, ska inte de där små rackarna fara runt och pollinera. Kopulera är något mycket roligare och det lär knappast gynna äppelskörden. ;-)
Nu finns mitt bidrag uppe på bloggen, tips om helgen mm.

Anonym sa...

En vacker sommarbild.

Benny sa...

Äppelblom, härligt. Detta är en fin årstid. Och mycket sådant som är litet vaknar till liv :)

Mimmi sa...

Där fick du full pott i den bilden .. två st så små :D en kanon bra bild :D
kram/Mimmi

Jah Hollis sa...

Fin romantisk försommarbild till detta tema. :-)
Man vill inte gärna påminna om det, men om en månad vänder det och går mot mörkare tider igen. Ujuj! :-(
Nåja, mitt motiv är litet, men stretar och drar allt vad det kan.
Trevlig helg!

Unknown sa...

Morrn.

Flott vårbild, med "fortsättning".

ha de bra.

Hasse A

Min bild på plats.

Pialotta sa...

Så häftigt fångat.. de där ser ut att trivas:) Fin helg till dig.. själv höll jag på att glömma temat denna fredag..