torsdag 7 juli 2011

Tema fredag- Ledig

Många har börjat sin semester , själv får jag vänta ytterligare en vecka innan det är min tur.
Men innan dess så är det ledig helg, och som vanligt så bär det av till stugan i morgon.
Kanske det blir en tur till lilla staden Askersund, och ev ett besök på café tutingen. Där man har en 1700-tals inredning och har lika gamla anor. Och namnet är från förr, det behövdes en "tuting" för att hålla värmen mellan de olika ställen man for med häst eller gick till fots.
Nu är det upp till er att visa vad ni vill göra när ni är lediga.

Lägg in er länk i mr linky och glöm inte att länka ert bidrag hit till sidan så det blir lätt att hitta .

15 kommentarer:

Pumita sa...

Vilken härlig kaffestuga! Att gå ut och fika är helt klart mysigast på sommaren. :)

Själv har jag gjort en "fri och konstnärlig" tolkning av temat. ;)

Skaparglädje sa...

Det är längesedan jag besökte Askersund nu. En fin liten stad.
Fika är mysigt att göra på ledigheten.
Kram!

4U2 sa...

Snyggt! Här kommer mitt bidrag, tyvärr har jag inte Internet mer än några sekunder!

Lena Abrahamsson sa...

Jag älskar att sitta i lugn o ro och fika och titta på folk, fin bild som kan symbolisera detta!

B i r g i t t a sa...

Det ser ut att finnas gott hembakat fikabröd där :)

Pialotta sa...

Underbart med ledighet som du beskriver.. stugan .. jag blir så "Avundsjuk" på alla som har stugor.. en gång i livet kanske man kan förverkliga sin dröm :) Ha de så fint med kaffestuga och fika.. allt det goda som Ledigheten innebär:)

Pysselfarmor sa...

Där skulle jag vilja sitta och dricka kaffe - sakta - och titta på folk som kommer och går...ser så väldans mysigt ut!

Kjell E sa...

Hej
Får verkligen hoppas, att församlingen inte tar ledigt från Fredagstemat.
Ha det bra.

Bitten sa...

Askersund är en härlig liten stad med många mysiga gamla hus. Tyvärr har jag aldrig fikat på Tutingen.

Erik "Semlan" sa...

Det ser mysigt ut där utanför Café Tutingen. Verkar vara en mysig kaffestuga. :-)
Fast man ska kanske sitta inne och insupa den gamla inredningen?
Det kommer säkert att bli en fortsatt mysig sommar. :-)
Det brukar bli mysigt! Njut av varje härlig dag.

Anonym sa...

Vilken spännande plats!!! Bra utflyktstips =) Trevlig helg

Mimmi sa...

Askersund ..det är ett jätte vackert ställe .. jag har varit där några gångar :) Hoppas du får fint väder under helgen och sen när det blir din tur att få semester .. får vi hoppas på sol och värme åt dig då också :)
kram/mimmi

Jah Hollis sa...

Kul namn och snyggt hus.
Tyvärr är det inte mycket med ledigheten än, men den kommer. Mitt bidrag blev från en tidigare ledighet.

Bildgatan sa...

Vilket kul namn och en skön historia på det gamla caféet. En fika i mysig miljö är inte helt fel på en ledig dag, eller stund.

Pysselfarmor sa...

Ursäkta att jag inte förklarade vad Muurikka var....det är en stor wok...min är 60 cm i diameter. Den ställer jag på eld ute och lagar mat. Smakar gudomligt gott! På den kan man steka allt möjligt också t.ex. hamburgare och pannkakor (ja inte samtidigt förståss)....