torsdag 20 oktober 2011

Tema fredag- färger

Färg en viktig sak i åtminstone mitt liv. Jag älskar färg och använder mig av det i olika sammanhang. Stickor och symaskinen går ofta varm här hos mig och när jag fotograferar jobbar jag också med olika färgteman.
Med andra ord är jag som många andra jag omger mig med färg. När jag nu har börjat med möbelmålning och blandar linoljefärg med färgpigment så är det ännu mera färgtänk i mitt huvud.
Så nu vill jag att ni visar era tankar om färg.
Efter en del strul så kommer förhoppningsvis allt att fungera nu.

Gör som vanligt lägg in er länk i mrLinky och länka ert bidrag hit .

23 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Tänk vad lite färg piggar upp. Den här årstiden är det mysigt att tända ljus i olika färger eller sticka något i varma färger.
Trevlig Helg!

Anonym sa...

Ja tänk vad jag kikat på garnprover genom åren men har nu inte stickat på många många år.

ClickSnapShot sa...

Det är roligt att sticka fast jag är tyvärr inte så duktig på det. Kanske dags att lära mig att sticka en enkel halsduk eftersom det blir kallare nuförtiden.
Trevlig helg!

Leena sa...

Granprover har så fina färgskalor, som små konstverk i sig! Färger är viktiga för välmåendet, och de finns i så många former. Fint tema!
Ha det gott!

B i r g i t t a sa...

Färgtema passade utmärkt jut nu eftersom man blir glad av färger. Mitt bildprogram har trasslat så det har inte varit kul alls - men färgen livade upp :)

Pysselfarmor sa...

;-)

härligt härligt - jag ger ett "motbud" på din bild

agnetha sa...

Fina bilder du lagt upp Carina.
Själv medverkar jag med en simpel mobilbild som jag tog igår då jag var med mannen min på hans jaktmarker. Kameran hade jag glömt hemma men kunde inte låta bli att föreviga en dubbel regnbåge.

Jah Hollis sa...

Färger ja, de kan ha många betydelser och användas till mycket. Mina ska locka i sommarnatten.

Mona sa...

Fina höstfärger på dina garnnystan.

Nett sa...

Vad vore vi utan färger, det är något man blir glad av :) Härligt med pyssel, det är sådant som hör till hösten :)

Unknown sa...

Morrn.

Snygga höstfärger på din bild.

Min bild har lite mindre färg, men färg tillräckligt...

Ha de bra.

Hasse A Norge

4U2 sa...

Fin bild. Skulle gärna kunna få sådana garnfärgprover så man får se färgerna "Live" innan man beställer.
Ha en fin fredag!

Erik "Semlan" sa...

Färger skickar så olika signaler. :-)
Då har du en del att pyssla med.
Jag jämför lite denna gång. ;-)

Bildgatan sa...

Jag avundas dig verkligen din symaskin och hur man kan "leka" med den. Jag har en, men ... låter allt annat vara oskrivet. =)

Däremot tycker jag att din möbelmålning låter som något jag skulle kunna fastna i och vad kul att leka med färger och fundera sig fram.

Jag brukade köpa vackra garner men sedan överlämnade jag dem till min mor.

Pialotta sa...

Underbara färger som jag gillar .. lite höstigt o jordnära.. hos mig är det tvärtom.. lite mer färg på tillvaron idag :)

Marit Johansson sa...

Det blev höstfärger hos mig..

Mariane sa...

Det er sjovt med farver - Jeg gik på jagt i mit hjem for at finde noget med flere farver på en gang - kun Elastikposen var fyldt med farver .. Tusinde tak for denne udfordring :)

Anni sa...

Garn hos dig, glas hos mig!

Lena sa...

Underbara färger på ditt foto!

Eva Trillian sa...

Färg - naturens sätt att le!

Rantamor sa...

Hej Carina...så längesen jag var med i ditt fototema fredag...
du är så duktig som håller tag i detta och förgyller våra bloggar.
Hur har du haft det med dina "husdjur" i sommar...
menar räven som var dig så nära ifjol.
Hoppas iallafall att du har haft en kanonsommar....
nu börjar allt dala...
allt har ett slut så även denna sommar...
men med många många minnen...
mest från fjällen och alla våra fjällturer...
iår har det varit SÅÅÅÅ mycket av fjällämlar...överallt...
dessa ilskna långhåriga ettriga lämlar.
Har haft många härliga upplevelser på lappvisten där jag känt en otrolig samhörighet med naturen...
och små skogs-skuggor....

Ha en otroligt underbar fredagkväll och helg...
Rantamorkramar.

Malys krok sa...

Vakre farger og stilig bilde! Flott løst!
Så dette "utfordringen" og fikk lyst å bidra! -Margit-

Mimmi sa...

Färgar gör en glad :) förut om om man hittar sådana färgar som barnen har ritat på nya tapeter förstås :)
kram/Mimmi