torsdag 26 april 2012

Tema fredag- gemenskap

Veckorna bara rusar fram och våren börjar visa sig från sin allra finaste sida här hos mig. I dag har vissa björkar visat sina små musöron medans andra inte kommit så långt. Knepigt när de står bredvid varandra. Det är en underbar tid och vi som har lyckan att få sätta fingrarna i jorden har en hel del att göra nu. Härom dagen sådde jag frön i lådor och ställde dem i växthuset och på bara ett par dagar så har det hänt lite grann. Själv har jag gått på ullakademin den här terminen och den sista helgen gjorde vi en gigantisk filtad matta tillsammans. mååånga moment var det och vad skoj det var att göra något gemensamt. Hela helgen byggde på att vi var tvungna att se till att hjälpas åt. Alla ni är ju inte så sålda på ull och vad man kan göra med det så därför ska jag skippa utläggningen om hur man gör en matta!
Men ett av alla moment vi gjorde  var att trampa ner ullen och nu snackar vi att trampa..... att jag kom hem med en ljuvligt go  träningsvärk behöver jag kanske inte upplysa er om. vill ni se mer om mattan så kika på min "mjuka" sida.

Så dagens tema är gemenskap och det vill jag att ni klurar ut nått och visar oss.
Lägg in din länk i mr linky och glöm inte att länka hit till sidan så att det blir lätt att hitta er.

14 kommentarer:

Anni sa...

Lite som att trampa druvor, kanske? Fast med annat slutresultat ...

Anonym sa...

Förstår om ni fick träningsvärk. Kommer ihåg på gymnastiken när jag var liten, och fick trampa runt på "tjocka mattan" Fy sjutton vad det var jobbigt. Trevlig helg=)

Kerstins foto sa...

Oj, vilket jobb ni gjort! Kan tänka mig att det var ömma muskler sen.
Ha en fin helg.:)

Rantamor sa...

Men så spännande det lät med att trampa ull, kanske vi kan få se slutresultatet sen då ???
Vore ju kul så att vi förstår vilket jobb ni uträttat...
trampa vin har jag hört talas om och det låter onekligen roligt....också.

Ha nu en underbar helg som stundar, och mössöron kan vi nog glömma här uppe i norr, skulle nu bara snön försvinna skulle jag tvärjubla...
tjoooohooo...

Misswhatsit sa...

Spännande att tillverka en hel matta. Ett bra sätt att förena nytta med nöje. Och bra konditionsträning:)

llhertz sa...

Fötter kan man använda till mycket och trampkraften ska man inte förakta men aldrig har jag hört någon som trampat ull.
Nu är jag rejält nyfiken på varför, är det en tovningsteknik?

Mona sa...

Det närmaste jag kan jämföra med är att gå i djup sand och det är inte det lättaste. Förstår att du fick träningsverk. Så kul det verkar att göra en matta tillsammans.

Monica o Jacob sa...

Härlig gemenskap i din bild, måste ha varit roligt att göra en ullmatta tillsammans;-)fin var den.
Ha en skön helg;-)

Erik Semlan sa...

Trampa ullmatta har jag aldrig hört talas om.
Det var säkert både skoj och jobbigt.
Ovanlig gemenskap, trampa matta. :-)

Nett sa...

Vilket trampande, kan tro att dte blev en hel del skratt under tiden med :)

cat sa...

Intressant sätt att få träningsvärk på ;)

Stare Ström sa...

Det var ett bra sätt att konkurrera ut alla gym!
Mitt bidrag till temat träffade jag på här om dagen.

Annemor sa...

Fot-trening???
Med eller uten musikk?
Ha en fin kveld :-)
Hilsen mormor på muren

Jah Hollis sa...

Så, då har även jag fått med ett bidrag. En konstnär(inna) jag besökte för många, många år sedan sade att man alltid skulle försöka göra något gemensamt när man träffades för då hade man direkt någonting att prata om nästa gång man träffades. Det låter kanske lite flummigt, men det ligger något i det.