fredag 27 september 2013

tema fredag - Nu är det slut

När man inte får i hop det sk "livspusslet" får man börja att dra i de olika trådarna och där är jag nu.
Många av er vet att när man blir äldre så borde man kunna få det lite lugnare.
Men fler av oss har äldre föräldrar som finns på annan ort som behöver oss. Våra barn och ev barnbarn kan av olika anledningar också behöva oss.
Är man dessutom som jag , som sitter i olika styrelser och har en del sociala uppdrag så.....

Nu ska inte jag sitta här och skriva en roman om mitt liv.

Jag vill bara på det här sättet tacka för de här åren och säga att nu är det slut.

35 kommentarer:

Flanören... sa...

Så är det, som livet självt.
Tack ska du ha för det jobb du lagt ner.
Fredagstema har varit trevligt och anspråkslöst.
Ha det gôtt.

Annemor sa...

Takk skal du ha.
Det har vært hyggelig.¨
Ha det godt
Mormor

Eva Trillian sa...

Det är klokt att veta när det ska vara slut!
Tack för många trevliga fredagar :) Önskar dig allt gott!

fotobrus.se sa...

Du gör helt rätt.
Tack för ditt jobb med detta.
Ha de bra!

akson sa...

Stort TACK till Dig!
Det har varit många trevligt fredagar!
Önskar Dig allt gott!

Anni sa...

Åh, goa vännen! Hoppas innerligt att du hinner pausa lite, hinner andas. Det har varit så roligt med Tema fredag och jag kommer att sakna den, men förstår fullt och fast att dina krafter behöver riktas om.
Stort tack för allt jobb du lagt ner och stor kram till dig!

Susannesblogg sa...

Det var ett tag sedan jag var med. Men det var roliga fredagar med olika teman. Tack för en rolig tid. Någon gång tar allt slut. Ha det bra!

Meta sa...

Det var mycket tråkigt att höra att du läger ner, Jag kommer att sakna dina fina funderingar och teman. Ja förstår dig helt och fullt Man måste ibland ta svåra beslut och välja väg i livet Jag önskar dig all lycka med det du valt och du vet du är alltid välkommen tillbaka.
Kram Meta

Violen sa...

Klokt beslut att lätta lite på bördan när den blir för tung!
Stort TACK för allt arbete du har lagt ner på tema fredag! Kommer att sakna dig!

ulla laiho sa...

Så är det - ibland får man stanna upp, göra omprioriteringar, gå vidare. Tack för ditt engagemang med fredagstemat! Det är något jag kommer att sakna.

Anna sa...

Jag skulle vara med för första gången, va snopen jag blev.
Men du har verkat jobbat bra med detta, någon annan kanske tar över??

Ha de bra!
Kram

Beppan sa...

Så klokt av dig att lätta på arbetstrycket och påverka det som faktiskt går att påverka!
Men trist för oss som sett fram emot nya utmaningar varje fredag....
Stort tack för allt jobb du lagt ner!

Della sa...

Tack för allt roligt vi fått tack vare dig.

SigridfraEnget sa...

Tack för roliga och fina fredagar... Ta hand om dej själv! :-) Kram

Rantamor sa...

Nej....tänkte jag genast inte slut !!
Men så förstår jag vilket jobb det är att hålla på att servera oss med nya teman varje fredag, när ändå dina tankar är på annat håll.
Nu önskar jag dig att du tänker på dig själv, att du ska räcka till för alla, men främst för dig själv.
Lycka till, och tack för dom fredagar du har tänkt på oss.
Den här fredagen tänker vi på dig, kram i höstrusket.

Tjingelingen från Rantamor.

Leena sa...

Håller med dig, man måste se vad man orkar och vill göra, och vad tiden räcker till. Och välja det som är verkligen viktigt.
Jag har haft roligt med Tema fredag så du ska ha ett stort tack för allt ditt jobb!

Stare Ström sa...

Du har min fulla förståelse! Tack för alla trevliga fredagar. Klart jag kommer att sakna Tema fredag, men önskar dig allt gott.

llh sa...

Klokt av dig!
Jag kommer att sakna dig men det känns riktigt bra att du slutar när din tid behövs till annat.
Tack för kluriga teman i dåtiden och lycka till med framtiden!

Mias Mix sa...

Jag har inte varit med så länge men har uppskattat Tema fredag mycket. Glad o tacksam för att du lagt ner tid och engagemang på oss bloggare. Väldigt klokt att lyssna på kroppen och stanna upp lite. Andas, ta det lugnt, prioritera rätt. Lycka Till o tack än en gång!

Anonym sa...

Förstår dig till fullo. Det är bra att veta när det är dags att tagga ned. Tack för att du förgyllt våra fredagar med roliga teman. Ha det gott!

Anita - Malta sa...

Så synd men du gör naturligtvis helt rätt !! Har verkligen uppskattat Fredagstema och vill tacka dig för alla fredag du har inspirerat oss andra med olika teman. Önskar dig allt väl i den framtid som väntar. Sänder i tanken varma solstålar till dig från Malta!

anemonen sa...

Tack för att du har varit värd för fotokedjan som jag alltid har sett fram emot. Jag har full förståelse för ditt beslut och respekterar det till fullo. Jag hoppas, att allt blir till ditt bästa för att ha föräldrar som börjar bli till åren och kanske också krassliga är inte det lättaste. Det är mycket tungt det vet jag som har gått igenom detta tätt. Jag är inte läkt än utan det det sitter i länge och det gäller att vara rädd om sig och ta till vara på livet medans man kan. Lycka till och jag hoppas få möta dig i cyberrymden i någon fotokedja eller bara få titta in hos dig på bloggen då och då. Lycka till och sköt om dig.

Kerstins foto sa...

Så klokt av dig. Tack för alla roliga teman och ditt jobb.
Må så gott!

Monica o Jacob sa...

Tråkigt men ibland tar livet för stor plats vet precis vad du pratar om.
Tack, Tema fredag har varit en trevlig sysselsättning på torsdagkvällarna;-)
Ha det bra

BP sa...

Tack för att du har tagit hand om temat så länge och så ambitiöst. Önskar dig verkligen att du lyckas pyssla ihop alla sysslor!
Stort tack!

Lena och Tommy sa...

Tråkigt, men samtidigt förstår jag. Tack för trevliga fredagar och allt jobb du lagt ner.

Bitten sa...

Tråkigt, men allt har en ände. Jag tackar för att du hållit på så länge, det har alltid varit lika trevliga och kul teman. Kommer att sakna Tema fredag!

B i r g i t t a sa...

Ja så kan det vara mitt i livet. Förstår att du krävs på många håll och att energin behövs där.
Tack för att du hållit i Tema Fredag och kanske dyker du upp framöver igen.
Lycka till med att få ihop ditt livspussel :)

B i r g i t t a sa...

Jag passar på att tipsa om mina tre teman för er som ännu inte hittat dem.
Onsdagstema,
Torsdagstema - I like,
Bilden talar sönd 20:00
Ni når dem från min sida - se flikarna :)
Välkomna!

FrökenChristina sa...

Hej

Jag vill tacka för den här tiden. Hoppas att du hinner göra allt du vill.

Fröken Christina

Jah Hollis sa...

Ja, det var ju en oväntad överraskning av det mindre roliga slaget. Men jag förstår att om du själv anser att du inte hinner så är det så det är. Så tack för alla teman du presenterat under tiden som varit. Hoppas det löser sig på bästa sätt med det övriga livet.

Kakan sa...

TACK för all tid du lagt ner på tema fredag.
Ha det så bra i fortsättningen!
Kramar Kakan

Semester & Mat sa...

Tack för all tid du lagt ner på detta.
Har väldigt roligt tycker jag, även om det är den senaste tiden jag kommit med.

Kram

Olga T sa...

Har full förståelse. Stor kram!

Anonym sa...

Absolut. Så är livet. Lycka till och må så gott =)