söndag 21 juni 2009

Bildligt talat vecka 26

Fler varianter av bildligt talat ser du hos mimo

9 kommentarer:

Mia sa...

Konstnärligt bygge både vad gäller färg och form.... Var finns det?

annette sa...

Ops! Det var mkt på en och samma bild;)

Det jag tycker mest om är den snygga Grafittin, ursnygg!

Ha det gott!

annette

Ninni sa...

En händelserik bild! Jag gillar utsmyckningen på väggen. Så borde man göra på flera stora, tråkiga byggnader.

Birgitta sa...

Nu fick jag lite hemlängtan, när jag passerar de här tokiga cisternerna är jag nästan halvvägs hemma...

Anette sa...

Gillar när man gör lite roligt av sådana där "fula" byggnader! /Anette

sinneskatten sa...

Graffiti eller? nej, detta är konst!
Cisternerna finns på EON,s stora anläggning i Örebro.
För rätt så många år sedan fick Bengt Lindström i uppdrag att se till att de fulla "burkarna" skulle se trevligare ut.
Om inte jag minns fel så var det en livlig diskussion om det är snyggt eller ej.
Och det är upp till betraktaren att få tycka.
Jag minns att hela härligheten inkasserade 800 tusen till konstnären, men vad jag vet så målade han inget själv.

Hero sa...

Måste ta mig en titt på dessa nästa gång jag passerar Örebro. Lite häftiga är de allt, tycker jag.

Klimakteriehäxan sa...

Svåra att missa om man har vägarna förbi Örebro, inte sant? BL:s målningar har försatt Svampen i nån sorts skugga!

Nathalie sa...

Hur många gånger har man inte åkt förbi där och undrat hur de tänkte, samtidigt är det dock väldigt roligt att de vågar göra nåt med det :D