torsdag 11 juni 2009

torsdagsreflektion vecka 24


Den senaste tiden har varit full med inspirerande "input" i mitt liv.
Förra helgen hade vi barnbarnen här en nio åring och lillebror 19 månader.
"Hujeda mig" vad man får springa med småbarn i närheten.
Kan bara konstatera att det som är grädden på moset när det gäller barnbarn, är att de kan man njuta av, och sen lämna hem till mamma med gott samvete.
Nyligen var jag i Malmö hos stora dottern, så mycket storstad på liten tid har jag fått.
I tisdags var det dags igen, tog bussen till Gbg och hälsade på min yngsta dotter, efter två intensiva dagar med storstadspulsen är det skönt att få komma hem till lugna Götene.
I storstaden finns så mycket influenser att se och få, och alla dessa människor.
Bara att åka kollektivt är en sak som jag är glad att jag slipper, fullt med folk och spårvagnar går lite hipp som happ.
Hur, eller ska jag säga när! kommer man till jobbet i tid?
Tacka vet jag min cykel!

vad andra reflekterar över hittar du hos trebarnsmamman

14 kommentarer:

Marie sa...

Jag har förstått på min mamma och svärmor att som du säger barnbarnen är verkligen "grädden på moset". Man kan ha dem när det passar en själv. Sedan lämpar man bara över dem igen. :-) Hoppas jag också får uppleva det en dag.

Tanten sa...

Det där med att kunna cykla till jobbet är inte så dumt alls det.

Bitten sa...

Jag brukar tänka samma sak. Visst är det skönt att ta cykeln när man ska nånstans och slippa passa busstider.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag känner som dig. Cykeln är BRA!:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Jag har ju inte fått barnbarn än. Ser dock fram emot det. Tänker på hur skönt det är ändå att bara ha sig själv att tänka på när jag ska iväg på jobb eller annat. Vi bor ju på landet, visst går det att cykla men det är inte alltid bäst tidsmässigt. Ha´det bra!

Eva sa...

Efter att ha bott på landet länge blir man nästan folkskygg, tycker jag. Och så gör man fel när man försöker ta ögonkontakt med folk!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Härlig bild på spårvagnen.

Du det går mycket bra att cykla i Göteborg oxå, det finns många fina cykelbanor, jag bor en bit från centrum, ca 6 km, och jag kan cykla på cykelbana hela vägen.

Det är väl tur att vi människor är olika, jag skulle inte tänka mej att bo på ett litet ställe, jag vill ha möjlighet att vara nära alla trevliga begivenheter. Även om jag inte nyttjar dom så där jätteofta, så vill jag ha möjligheten när andan faller på.

Må gott och ha en fortsatt skön torsdag,

önskar Irene

Tillbaka i Göteborg

Husbilen Credo sa...

Barnbarn är "livets efterätt" passade dem (fyra år och ett år) förra torsdagen hann inte med någon reflektion den dagen. Totalt slut men skönt.

Ha en bra dag!
LottaM ..ღ

PS. det går utmärkt att cykla i Göteborg DS.

Mimmi sa...

Jag håller med . .det är skoj att ha barnbarnen hos sig ...ett tag. men sen har man nog blivit lite för gammal för det är gott när man kan lämna dom tillbaka så man kan hämta nya krafter tills nästa gång man vill ha dom:)
ha en fin kväll
kram

annette sa...

Ja, borta bra men hemma bäst är nog ofta ett ordspråk som stämmer för dom flesta av oss, men visst är det trevligt att hälsa på i storstäderna någon gång emellanåt, önskar jag skulle kunna cykla till jobbet men då jag kannpast aldrig jobbar i min stad så blir det lite för långt.

Ha det så skönt nu i Götene!

annette

Anonym sa...

Här har det varit fullt upp ser jag.
Stora städer är roliga att vara till
och sen är det skönt att komma hem.

Jag håller med dig om barnbarn. Man har ju inte samma svichande i sig nu-
förtiden som när barnen var små *ler*.

strömma

Anonym sa...

Förresten, hoppas du får till det
med bredbandet. Man blir mäkta
irreterad när det inte funkar.

strömma

Trebarnsmamman sa...

Jo, man springer när man har småbarn! När jag var hemma med småbarn och använde stegräknare konstaterade jag att jag gick ca 9000 steg i mitt eget hus var dag, pust!

Stadsliv och puls får jag sällan numera, så lantbo jag är...men visst är det härligt att få "turista" ibland :)

Ingmarie sa...

Så rätt du har,visst känns det tryggt med cykel!

Ha så gött!