söndag 22 augusti 2010

R som i räv


Syns jag nu?
R som i ? är dagens fototriss, och jag måste säga att det är som gjort för mig. Bilderna är tagna i går kväll, vi sitter två meter i från Mickel och grillar. Att han ligger och väntar på något gott är inte svårt att fatta. Mickel är en skojfrisk räv han är som en hundvalp stjäl våra tofflor och vi får leta efter allt möjligt. När vi kommer till stugan så kommer han inom någon timme sugen på lite lek. Jag är övertygad om vi bodde där varje dag så skulle han komma in för så tam är han på väg att bli.




Det är väldigt spännande att få möjlighet att följa ett vilt djur på nära håll, det som slår mig är att räven är otroligt lik en hund. Fler R trissar hittar ni här.

28 kommentarer:

Camilla (Rantis) sa...

men jösses.... vilka underbara foton på Mickel Räv...
Önskar verkligen att jag fick komma en räv så nära...
Underbara foton!

S o F sa...

Tack för fina och ovanliga bilder.

Tänk att få komma så nära ett vilt djur - lite avundsjuk är jag. ;)

Kjell E sa...

Den räven behöver inte äta Rönnbär.
Snygga bilder på Räven.
Bonusbilden gör inte saken sämre.

gunvor sa...

Underbar triss! Härliga bilder på Mickel! En gång för längesen så gick det en räv i krokarna här.Han kom ända fram till bron och fick en korv. Vi hade då en katt som jagade iväg den. Det trodde man aldrig. Jag var så rädd att räven skulle ta katten men det blev tvärtom.Den räven var nästan tam, o det märktes ju.

Channal sa...

Wow vilka härliga bilder på en räv! Verkligen jättefina! Ha en skön söndag... Anna

Selma sa...

Vilken sötnos! Jag minns en sommar hos mormor när det var rävungar på gården varje kväll. De är så fina.

Maria G sa...

Åhh så fina bilder på Mickel Räv.
Blir lite avis måste jag säga.
Favorit blir bilden där han sitter och kikar bakom bladen.
Superbra bilder allihop!
Ha en riktigt bra dag!

Anna tassar in.. sa...

Men det var väl det värsta..så makalöst härligt..du himmel..jag smälter fullständigt..

Monica o Jacob sa...

Vilka härliga R-bilder snyggt, favorit blir den när räven sträcker på sej och gäspar;-)det var ett riktigt gap.

Nettan sa...

MEN vilken tur DU har som har kunnat ta bilder på RÄVEN!

Snyggt jobbat!!

Ha det så gott // Nettan

Tant Otto sa...

Det var dagens bästa triss...helt underbara bilder...på en helt orädd räv! =)

Jah Hollis sa...

Jodå, rävar har släktskap med hundar. Fast det är nog ovanligt att de blir tama som hundar.

Mia sa...

Fina foton!!!!!

cat sa...

Åh en sådan underbar liten gäst!
Kanonbilder på lilla Mickel Räv. Fast den där han sträcker sig och gäspar är ju bara för söt :)

Hans af Ekenstam sa...

Måste vara fantastiskt kul att kunna studera en Räv på så nära håll.

Ann sa...

Härliga bilder och så roligt att ha en räv på så nära håll. lätt avis blev jag. :)

Anonym sa...

Det var väl så det började när vargen blev tamhund; smulor från den rikes bord;-)Det ut att vara en ung räv av storleken att döma. Lyckade kameraskott, särskilt där han ligger och gäspar.

Bling - our elf on the shelf sa...

Oi, så tøft :)

lrk.spoling sa...

Vad roligt att du hade de här bilderna i ditt arkiv! Kul!

Ingalill sa...

Helt underbara bilder :)

Rosor och Pioner sa...

Vilka fina bilder på räven. Fin fototriss.

ViDu sa...

Fantastiska bilder!! Älskar bilden där räven sitter och kikar bakom funkian.

Pumita sa...

Vilka häftiga bilder! Kul för er att ha en egen räv men för hans egen skull hoppas jag väl att han inte blir tam.

Hero sa...

vilken underbart söt räv! Så kul att få beskåda den på så nära håll.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Listig liten rackare, Du har på tomten.De håller undan råttor precis lika bra, om inte bättre än en katt.

Skönt att de är tillbaka efter skabben.Jag gillar räven.Underbara foton.
Någon som sett Igelkotten i sommar ?

bokhyllan sa...

Så underbara bilder och roliga!
Verkligen jättefina! Tänk, en räv så nära.

Lisa sa...

Wow vilken sötis! Lite oroande att den är så tam dock.

Hedwig sa...

Så härliga foton, vad spännande det måste ha varit att följa hur räven blev modigare och modigare.