torsdag 7 april 2011

Tema fredag -grönt, gul eller orange

Den här veckan blir det ett färgtema, och eftersom jag är en "tant" som älskar blommor, garn och att pyssla med mina händer, så måste jag ju vara tant eller? kanske man borde vara en sån som lagar mat och bakar också för att få full pott. Men se det gör min man , han är en hejare på att laga mat. Nu kom jag ifrån temat som är färgerna grönt, gul eller orange och de kan man ju hitta i bland annat min clivia som precis börjat att blomma.
Nu är det fritt att tolka just så som du vill ,men i någon eller kanske alla färegr.
Lägg ditt bidrag med en länk i mr linky och glöm inte att länka hit på ditt bidrag.

22 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Hittade också en blomma till temat;-)
Cliviorna är fina gillar det mörkgröna bladverket.

Skaparglädje sa...

Jag hittade också en bild där alla färgerna ingick.
Anne-Lie

Susanne sa...

Lyckos dig som fått Clivian att blomma. Det har jag bara fått en enda gång... Trevlig helg=)

Ika sa...

Visst är dom fina cliviorna, jag bidrar med en jag också :-)

Pumita sa...

Om man måste vara tant för att uppskatta din vackra clivia så vill jag också vara det. ;)

Jag fick med alla färgerna på min tallrik i Mexiko. :p

Ingrid sa...

Kul tema Carina, det är roligt att få frossa i färger!

Pialotta sa...

Clivia är vackra blommor.. en sån färgklick i hemmet:) Tant behöver man inte vara för att gilla de där ;)

Stickor och garn går vara här oxså. Ha de gott i Vårvindarna :)

Nattfoto sa...

Kul med färger. :)
Det verkar bli många blommor.

ormbunke sa...

Det är några månader sen min clivia blommade för första gången Härliga färger
Trevlig helg Anita

Sandbergs Fotoblogg sa...

Åh, vad vacker din clivia är och spännande tema idag. Svårt att välja bland alla orange, gula och gröna bilder som finns i bildbanken.

Undrar om min clivia blommar hemma i Sverige, får kolla upp det idag.

Ha en bra fredag eller som vi säger TGIF!

Bitten sa...

Jag har också hittat en clivit. Fast den är ju inte min.

Anette sa...

Snyggt och färgglatt! Ja är väl också tant så det blir ju förstås en blomma hos mig också;-)

Ha en fin helg. /Anette

Anni sa...

Så långt från mina färger som man kan komma... men jag har en gigantisk clivia... som inte blommar än...

Oj, jag får snabbt lägga in ett nytt inlägg, fullblodstant som jag är!

Erik "Semlan" sa...

Det var en snygg blomma. Ser bland kommentarerna att den heter Clivia, ingen "ras" jag känner till. Jag vet inte ens om den växer i trädgårdsrabatterna eller som krukväxt? Din blomma påminner lite om mitt eget bidrag, men jag kunde äta upp min blomma. ;-)

Anonym sa...

Bidrar med en vacker gul solros! :) /Tess (Captured Foto & Media)

Unknown sa...

Morrn.

Det blev en äldre bild....

Ha de bra.

Hasse A

Bildgatan sa...

Vad vackra de är när de börjar knoppas, var tvungen att titta om "våra" (sambons) klivior har påbörjat vårens blomning .men inte. Hoppas för guds skull att jag inte lyckats ta död på dem också, eller lusten att blomma.

Agneta sa...

Grön persilja blev det!

Mimmi sa...

Det var en läcker bild du har här :) härliga färgar i den :D
Jag fotade inga blommor idag utan jag hittade fåglar .. så då fick jag nog inte med de färgar som skulle vara med här ..ju en färg .. orange ;)
ha en fin fredag :)
kram

Jah Hollis sa...

Vackra färger i din blombild. Jag fick bara med två av tre färger, men om man blandar den ena med en annan färg som finns i bilden får man den tredje. Ha en trevlig aprilhelg!

Pysselfarmor sa...

Vacker ögonfröjd hos dig....hos mig annan ögonfröjd som jag tror du gillar ;-)

AKO sa...

Lite sent ute, men nu har jag också lagt en en bild.