torsdag 28 april 2011

Tema fredag- nyfiken

Så har ännu en vecka förflutit och bjudit på en fantastisk sommarvärme, vilken påskhelg vi haft.
Eftersom måndagen var ledig så är veckan kort och jag var på helt fel dag, tur jag fick ordning på dagarna i tid.
Tisdags kvällen tillbringades uppe på Kinnekulle och vid munkängarna satt jag och min väninna med varsin stickning i det fina vädret och löste "världs problemen". Om kring oss spatserade ett flertal fåglar (nu tror jag att det här är en bofink) en del väldigt nyfikna. Det var nästan så det trasslade in sig i stickningen.
Så temat den här veckan är nyfiken, och det kan man ju vara på det mesta. Vad är du nyfiken på? visa oss!

Lägg in din länk till ditt bidrag i mr linky och glöm inte att länka ditt bidrag hit.

18 kommentarer:

Anni sa...

TACK! Temat kunde inte blivit så mycket mer passande än så!

Och ja, det är en bofink du har fotograferat ;-) En hane. Knut kanske?

Skaparglädje sa...

Visst är det en bofink, vilken fin bild du fick på fågeln.
Trevlig Helg!

Kerstin: sa...

Det är så underbart med alla fåglar som har full fart med sina vårbestyr. Underbart foto på bodinken.

Lena Abrahamsson sa...

En nyfiken liten fågel har du fångat med kameran, så söt!

Rantamor sa...

Jasså du har haft besök av bofinkenKnut...dom är rätt orädd och mycket nyfiken.
Ett roligt tema som man kan tolka lite som man vill.

Hoppas att du får en trevlig valborgshelg...

Jah Hollis sa...

Jag fortsätter på ditt djurtema. Ett annat nyfiket djur, dock med annan färgsättning.

Kerstin sa...

Det här var ett roligt tema som man kan tolka på många sätt.
Hade du inte sagt att det var en bofink på din bild hade jag inte vetat det. Jag är inte duktig på fågelarter.
Ha en riktigt fin helg.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Nyfiken Knut tittar ut!

Trevlig valborg!

Mona Sweden http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se sa...

Det var modiga fåglar. Den här ser verkligen nyfiken ut.

Bitten sa...

Jag har en annan nyfiken fågel.

Monica o Jacob sa...

Nu funkar det visst igen;-))
Vilken söt nyfiken bofinksherre.
Ha en skön Valborg.

http://caffepaus.blogg.se/2011/april/fredagstemanyfiken.html sa...

It´s a beutiful day .. nyfiken liten pippi :) Kul tema :)

Pialotta sa...

Underbart tema och vilken söt liten pippi .. nyfiken :)

Benny sa...

Härlig bild på den nyfikna bofinken, fångad mitt i steget!

Susanne sa...

Är det Knut som kliver fram så nyfiket =) Fint fångat!

Pysselfarmor sa...

Är det Knut som är på bild



bofinken Knut kanske du kommer ihåg??

Nästa helg är vi ett gäng som åker till Kinnekulle för att åka runt och titta på Vårrundan, men framför allt att skåda all vacker natur....t.ex. Munkängarna.
Har du något "hett tips" på en vacker plats eller annat sevärt man inte ska missa? Vihar tidigare åkt runt i "Arns fotspår".
Ha en skön Valborg!

Sinna sa...

Det var ett kul tema tycker jag. Härligt nyfiken Bofink :-)
Ha en bra dag
Sinna

Mitt bästa jag sa...

Nyfiken i en strut är morfar :)