lördag 26 maj 2012

Det finns nån däruppe som vakar över oss.

Pingsthelg, och en skön helg vid stugan väntar, efter en intensiv vecka.
Men se då börjar trasslet. När jag slutade jobbet, vägrade bilen att starta. Bara att ringa efter maken som fick hämta mig. Hem och fixa det nödvändigaste och sen i väg till stugan, efter en intensiv vecka ska det bli skönt med ledighet, trodde vi. Väl där in med maten i kylen......men där var det varmt.
Felsökning efter alla konstens regler, ingen propp inne i stugan hade gått, alltså måste det sitta i stolpen ute.
Byta av proppar och nu skulle det väl funka, trodde vi.
Jo visst! nu börjar det gnistbrinna i proppskåpet, snabbt ut och släck allt införsel av el till stugan.
Ringde efter en jour elkille som kom vid 22 tiden, klar vid 24.00.Hur det slutade....bra men vi måste byta elkablar i stugan, men vi är evigt tacksamma att det hände när det gjorde.  Att jag glömde ta med extra kläder till helgen känns som rena struntsaken. Vi får vara med en stund till på jorden.
Njut nu mina vänner av livet, här och nu.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Man får sig en tankeställare när det inte blir som man tänkt sig. Tur att det ordnade sig till slut.
Kram Agneta

Lasseivomma sa...

Rätt tänk i all bedrövelse.
Hoppas att ni har det bra, en sådan där upplevelse kan vara väldigt utvecklande.
Vad är viktigt i livet?

Rajson sa...

Så skönt att allting fixade sig till slut!Önskar dig fortsatt skön helg !

Jah Hollis sa...

För väl att det gick som det gick trots allt. Men jag tvivlar starkt på att högre makter är inblandade. Ni hade väl helt enkelt tur. En del lär ha det ibland-. :-)