torsdag 17 maj 2012

Tema fredag- ljus


Tidigt på morgonen kan man få uppleva att ljuset är nästan som att det strålar guld från himlen.
Den upplevelsen fick man förra helgen vid sjön, om man som min man, var uppe med tuppen.
Själv får jag som ni, min upplevelse av att titta på hans bilder. Jag tillhör dem som "trynar" i sängvärmen och missar morgonguldet.
Uppenbarligen var det inte bara min man som var uppe för några morgontidiga fiskare åkte ut och provade lyckan.
Jag vill också passa på att ge er en stor cyberkram för att ni är med i mitt fredagstema.

Gör som vanligt: lägg in ditt bidrag i mr linky och glöm inte bort att länka hit från din sida.



27 kommentarer:

Annemor sa...

Vakker, solens oppgang er vakker.

Pumita sa...

Härliga naturbilder! Du har verkligen lyckats fånga ljuset. :)

Pumita sa...

Hm, upptäckte nu att du låg och sov som sötast när bilderna togs... ;) Fina är de hur som helst.

Monica o Jacob sa...

Riktigt vacker ljus;-)själv brukar jag vara uppe tidigt och får vara med om så vackra vyer;-)
Ha en skön helg;-)

4U2 sa...

Cyberkram tillbaks för att du har denna utmaning!
Ha en trevlig helg!

Jah Hollis sa...

Vackert morgonljus, sådant jag inte ser om jag inte är vaken hela natten. Nej, hos mig är det nattljuset som regerar.

Pialotta sa...

Ljuset är vi tacksamma för i alla de former.. som dina bilder här.. representerar ett fint ljus :)

Pysselfarmor sa...

Skönt med ljus nu - vid andra årstider får man "hjälpa till"
;-))

vackra bilder och jag skulle nog göra som du, i varje fall just nu, gosa ner mig i kudden.

Anni sa...

Sagolikt vackert - vilken tur att gubben din kan hantera en kamera!

Marit Johansson sa...

Jättevackert morgonljus.. tyvärr brukar jag oftast missa morgonens första strålar, sover hellre. En kram till dig också för att du ger oss roliga teman varje vecka, bra jobbat!

llhertz sa...

Tur det, att det finns kameror, morgonmänniskor och gubbar så att vi andra får njuta bilder vi annars aldrig sett!

Anneli - A'la Foto sa...

Den översta är fantastiskt vacker! Vilket ljus!! Så fint fångat!

Jag håller med Ilhertz om turen här! Morgonmänniska är jag inte och kommer nog aldrig bli så det är härligt att någon är så man får njuta era bilder! :O))

Lasseivomma sa...

Morgonstund har guld i mun, är ett gammalt ordspråk som stämmer bra på dina bilder.

cat sa...

Vilket underbart gyllene ljus!

Resa med Herbert sa...

Ja, morgonljuset är ett vackert ljus, underbart guldskimrande bilder.

Nett sa...

Härligt, jag är som din man kan gå upp extra tidigt bara för att fotografera solens uppgång :) Trevlig helg på dig!

Tina´s PicStory sa...

wonderful pics! thanks for hosting. i´m your newest follower :)

Rune sa...

Vakkert! En av fordelene ved å bli gammel, er at man sover mindre om morgenen. I teorien, i hvert fall :) Soloppganger om sommeren er uansett vel verdt å få med seg. Flotte bilder!

Agneta sa...

Vackra morgonbilder, trevligt med dina utmaningar och allas tolkningar.
Cyberkram på dej!
Agneta

ulla laiho sa...

Vackra gyllene bilder - som jag också missar för att jag är så morgontrött.

Erik Semlan sa...

Vilka snygga morgonbilder, vilket härligt ljus. :-)
Bra att du inte behövde gå upp så tidigt.
Jag kan också vara morgontrött, så det får bli dagsljus i mina bilder.

Elisabeth sa...

Verkligen ett härligt ljus i hela bilden! Ha en bra helg!

Bildgatan sa...

Det lönar sig att stiga upp i ottan, men ...

Snygga foton och nästa gång kanske du också följer med.

Leovi sa...

Excellent photo with beautiful light and great tones. Very good

Mimmi sa...

Det var riktiga vackra bilder med ett underbart ljus i :)
kram :)

Mona sa...

Wow, vilka bilder! Gillar speciellt den första. Det ser så rofyllt ut med fiskarna, som förhoppningsvis också njuter av det vackra guldskimrande ljuset. Cyberkram tillbaka till dig!

Christina sa...

Härliga bilder, fantastiskt ljus!