söndag 14 oktober 2012

Så här ser det ut där jag är idag

Fototriss vill se hur det ser ut där vi är idag. Jag är i stugan i Närke och gör "inför" vinter pyssel.
Städar ur så råttorna har det rent och fint!
Tömmer vattenledningar så vi inte råkar ut för vattenläckor i vår när "längtartarmen" sätter in.
När jag står på övervåningen och kikar ut över sjön så är det vackra färger, och nu är hösten här.

Regn och rusk är det och grått, men jag har en känsla av att det är så på många platser i Sverige i dag.
I dag fyller dessutom min äldsta dotter 35 år så ett stort grattis skickar jag ner till Skåne där hon bor.


 De tre översta är från nu på morgonen , och man kan lugnt säga att det var tur att mina grabbar var här igår och drog upp båten för då var det uppehåll till skillnad från idag!

Ps! ni som brukar vara med i min utmaning på fredagarna , vill jag bara upplysa om att nu är björnbären uppätna och livet i balans så på fredag kommer det ett nytt fredagstema.

23 kommentarer:

Rantamor sa...

Kul att höra att det blir ett fredagstema nästa fredag...
Men en paus kan ju behövas ibland.

Ja just nu är naturen rätt grå och blöt och lite småkall här i norr...
men en innedag är heller inte fel.

Vi har fortfarande vår båt ute men så ska vi jaga lite höstsik och höstöringar ännu...
Kanske blir det en vacker höst med lite lugnare hav..

Ha en finfin söndag.

Marit Johansson sa...

Härligt att du är tillbaka, jag har nog varit förbi och spanat efter dig.
Så snäll du är mot råttorna som stökar och gör fint, du behandlar dina gäster väl... :)
Jag har samma tråkiga väder här uppe hos mig!

Johanna sa...

Vad vackert ni har det vid er stuga!

Anonym sa...

Vilket mysigt sommarställe ni har. Kul att du är redo för nya fredagsteman.

Anonym sa...

Tack för det! Visst är det grått och regnigt, men vi har i alla fall tak över huvudet.

Maria sa...

Grått och trist är det, men fina bilder blir det i alla fall.
Härlig triss!
Ha en bra dag!

Rajson sa...

Måste vara rofyllt att ha den utsikten! Det är det enda jag saknar både här i stan och nere i Frösa.
Snällt av dig och tänka på de små fyrbenta!

IronGirl sa...

Härligt trissat, bra jobbat!

Eva Trillian sa...

En underskön plats. Oavsett väder anar jag :)

Gunsside sa...

Vakker høstbilder, fra et nydelig sted ser det ut som... og grattis med datteren :))

Anna tassar in.. sa...

Höst..absolut..nu är det skönt att båt o brygga är uppe..:)

Moster Ma sa...

Tänk att rusk kan vara så vackert.

Flanören... sa...

Det var en anslåënde utsikt du har från övervåningen. Höstliga bilder, där hösten brukar vara bäst, vid vatten.
Kul att du är på banan igen, men synd på Björnbären som tagit slut.
Ser fram mot torsdag kväll.
Ha det bra.

Anonym sa...

Härlig sjöutsikt :)

Mina fotostunder sa...

Så fint att kunna se ut över en så fridfull vik som nu klätt sig i höstfärger!

Olga T sa...

Lite vemodigt att stänga igen inför vintern eller?
Ser fram emot fredagstemat :)

Min fotogen sa...

Fin plats att vara på!
Fina bilder!

Maria sa...

Så roligt att du kommer tillbaka. Är lite ny i bloggvärlden och upptäckte för en tid sedan din fina blogg. Nu ska det bli kul att följa dig.

Karoleen sa...

Fint på hösten och härligt läge för en stuga! =)

Sussie sa...

Härliga höstbilder och vad roligt att du sparkar igång igen...jag med många fler har saknat dig och Sinneskatten.

http://stumpansgott.blogspot.se

Benita sa...

Fin triss. Det är alltid så vemodigt att ställa undan allt vid stugan inför vintern tycker jag.

Anni sa...

Lite frusen blir jag allt av dina bilder - precis samma väder ska jag snart ge mig ut i ...

Och trots att jag har björnbär kvar hos mig så blir jag SÅ glad över att du är tillbaka igen!

Kram!

Linnéa sa...

Så fint det ser ut hos dig trots regnet o gråheten. Gillar din triss, den visar ju precis som det va. Fina bilder!
Här tyvär inte hunnit med verka i ditt fredagstema på ett tag, men lär återkomma!