torsdag 25 oktober 2012

Tema fredag- viga , vigt

Nu i kväll så snöar det här i Götene, och det känns lite onödigt. Då plockar jag fram bilder från sommaren och njuter av. Jag är väldigt förtjust i trollsländor, det är fantastiska flygande små mästerverk.
Vid stugan är det en hel del som roar sig, eller kanske man ska säga att de ser till att hålla beståndet intakt!
Man kan bara konstatera att uhj uhj uhj så viga de är.
Så den här veckans tema blir vig eller vigt, det borde finns utrymme för en hel del olika klurigheter.

Så ni gör som ni brukar lägg in ert bidrag i mr linky och se till att länka hit från er sida.



18 kommentarer:

Flanören... sa...

Jag hade en del bilder på kopulerande sländor, men det kändes överståndet när du redan lagt ut en bild.
Ha det bra.

Della sa...

Vad snyggt du har fångat sländorna.

Monica o Jacob sa...

Vilken läcker bild, fångade mitt i kärleksmötet;-)

Stare Ström sa...

Snygg bild!

Eva Trillian sa...

Vackert fångat! Trollsländor är nästan magiska! Och svåra att fånga på bild!

Leena sa...

Oj, verkligen viga! Ren akrobatik ... Fint att ha fångat dem på bild.
Ha en skön fredag!

Susannesblogg sa...

Intressant bild! Har inte sett trollsländor i aktion förut

Cecilia Artista sa...

Akrobatkonst hos de fina trollsländorna!

Anni sa...

Åh, jag älskar trollsländor - och de tycks onekligen älska varandra. Snyggt fångat!

Temat var dessutom oväntat vältajmat för mig just nu!

Anonym sa...

Jag valde en vig liten målvakt men kom ihåg mina bilder på intima sländor när jag såg din fina bild!! Trevlig helg =)

Anneli - A'la Foto sa...

Grattis till den bilden! Trollsländor ÄR magiska!!! Det är min dröm att fånga fina bilder på dem...massor med fina bilder! De är så speciella och som sagt, magiska!

Ha en skön helg!

llhertz sa...

Välkommen tillbaka! Gott att du är här igen :)

Erik Semlan sa...

Härligt foto, läckert fångat.
Trollsländorna ser onekligen viga ut i sin "lek". :-)

Violen sa...

Intressant och läcker bild! Fint fångat!

Pysselfarmor sa...

;-))

ja oj oj vilka gymnaster...en anna får ont i kroppen när man ser deras kärleksknutar!

Anita - Malta sa...

Vilka gymnaster och vilken fantastisk fin bild du fångat på trollsländorna.

Maria sa...

Fick bara ett ryck så här kommer en bild från en glad amatörsom minns sommaren så här när första snön kommit.

Kerstin: sa...

Tack snälla du för dina fotoutmaningar. Jag har gett dej en award på min blogg för allt arbete du lägger ner. Jag gillar verkligen dina utmaningar.
Nu har jag inte riktigt hunnit med att vara med på ett tag men nu när hösten/vintern är här kommer jag att bli mer aktiv.