torsdag 14 januari 2010

Tema Fredag- Halv

Vi bor i Västergötland och har stugan i "hemma" i Närke, under sommarhalvåret åker vi förbi Laxå minst en gg per vecka.
Och där finns en restaurang med den här halva bilen som prydnad på den grå betongmuren.
Jag gillar den utsmyckningen, men har de verkligen halverat bilen, och isof var är den andra halvan?
Så därför undrar jag vad tänker ni på när jag säger halv? visa med ett foto och gärna om ni har lust en liten text till.
Jag ser framemot att få surfa runt och kika på era halva bidrag.
Ni som är nya kika gärna på tankarna runt temat i spalten till höger.



23 kommentarer:

Veronica sa...

ursäkta att jag är liteeeeeeeeeee förtidig men ska snart nanna då jag ska upp i ottan halv fem så jag hoppas det är ok =)

Mimmi sa...

Jag var lite för snabb jag med :) men hoppas det går bra ändå :)

Wildhearts sa...

Oops, jag också! Men nu är det sängen som gäller. Ska bli kul att titta runt i morgon!

Ha en bra fredag!

Camilla (Rantis) sa...

svårt tema idag... men till slut hittade jag en perfekt bild!

En halv bil...ja, de kommer man ju inte långt i, men den är ju perfekt som konstverk!

Ha en skön fredag!
Nu ska jag sussa....

Ladyinblue sa...

Samma här, ska upp väldigt tidigt. Blir väckt 05.35.
Kul bild, den bilen kan ju bara dra hälften så mycket bensin ;)vilket kan vara bra i dessa dagar.

Unknown sa...

Jag hittade just till din fina sida och råkade tjuvstarta lite på temat, men det är svårt att vänta :-)

MariaKF sa...

Bra bild!!!!!!!!!!!!!!

Husbilen Credo sa...

Jag har en snarlik bil på min tolkning. jag undrar det samma.
Ha en trevlig helg!

Pialotta sa...

Bra bild på din halva fredagsbild:-) Nu finns det halvhet hos mig oxså:-)
Ha en fin fredag... Let´s dance:-)

Husbilen Credo sa...

PIALOTTA;
Det går inte att kommentera ditt inlägg.

CHRISTINA;
Det går inte att kommentera ditt inlägg heller.

Har blogg.se något fel för det går inte kommentera deras bloggar.

anemonen sa...

Vilken häftig halva du har fångat där. Gillar den skarpt.

Petit Eyekiss sa...

Kan det vara en Ford Faierland( vet inte hur man stavar det!)
Kul halva. Är det ett f.d. raggarfik tro?

cat sa...

Vilken rolig halv bil:) Snyggt fotat!

Unknown sa...

Vilket fint konstverk, den röda bilen mot den grå väggen.

Jah Hollis sa...

Det blev lite fel till att börja med. Läs och begrunda och kolla min halva bild.

Jah Hollis sa...

Ja, glömde ju att säga: det är lite popkonst över bilen på din bild. Man kan knappast missa den.

anemonen sa...

Tack för din fina kommentar. Då kanske jag inte skall fundera så mycket på att ändra headern? Den står för det jag gillar - släktforskning och bilar.

christina sa...

Skulle gärna åka i en hel sådan bil!!

Ladyinblue sa...

Hej tack för kommentaren hos mig. Ja de var lite svårt först men sen såg jag den i mina album.
Tack för kommentaren

ninoj sa...

Vissa saker funkar inte om de inte är hela, men här kommer mitt bidrag till HALV.
Önskar alla en trevlig helg!

NinaVästerplana sa...

Den bilen känner jag igen..... men har inte varit inne.
En halv ask var vad som fanns i dagens fotoskörd....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Erik "Semlan" sa...

Verkligen trevlig och udda halva på restaurangen. Lite trist att se, vacker bil helt klart. ;-) Jag tog mig via musiken till en variant av halv...

ninoj sa...

Tack för värmande ord på min blogg. Jag vet vad du menar! När jag stolt som en tupp var på arbetsförmedlingen första gången, undrade "tanten" på andra sidan skrivbordet, -"Varför har du utbildat dig till ett yrke, där det inte finns några jobb?"
Har dock klarat mig rätt bra genom åren, och utbildningen har jag nytta av varje dag.
Försökte skicka ett mail, men det funkade inte, så det fick bli en kommentar.

Må så gott!