torsdag 23 september 2010

Tema fredag- sport

fotograf Erica Åneús
Sport är fredagens tema, och just nu pågår VM i rullstolsrugby i Canada. De svenska killarna som kämpar och sliter har vunnit matcherna mot Finland och England . Tyvärr visas det inget på sporten här men man kan se matcherna live på webben.Vill ni se något spännande så titta här.
I dag torsdag möter de det allra svåraste motståndet Canada och USA
Jag har dessutom lånat bilderna av min dotter Erica som är med i Canada och fotograferar och filmar matcherna. (att jag lånat bilder är för att ni ska kunna se en sådan här fantastiskt sport, kika gärna på hennes blogg där det finns mer utförligt om VM)

Så i dag vill jag att ni tolkar ordet SPORT.
lägg in din länk på mr linky och länka hit från din sida så kommer vi att kunna få se en hel massa spännande sportbilder.

16 kommentarer:

Pumita sa...

Trist för dig som vill följa framgångarna att inte kunna se matcherna på tv. Vore kul att veta vad killen i mitten på första bilden tänker. =)

Jag visar också blågula färger fast från ett helt annat land. ;)

Anni sa...

Visst önskar man att det visades mer handikappidrott på teve - speciellt som Sverige är framgångsrika inom så många sporter!

Petit Eyekiss sa...

Starta ett upprop! Handikappidrott i TV! Får man se något, så är det bara små snuttar.Ska se om jag klarar av att länka till FB.
Något inlägg hinner jag inte med. Har precis lagt in ett och nu är det sleeping time.....
Elisabeth

Pialotta sa...

Första gången jag tycker det är riktigt svårt tema:( Jag gillar inte sport precis och är aldrig med på sportarrangemang, men kanske hittar jag något .. eller är jag inte med.

Rajson sa...

Kul att du har sporttema idag. Gick faktiskt och tänkte på att det är sällan detta tema i fotoutmaningarna.
Kommer ju från en sportfåne familj så jag skulle kunna visa tusentals foton, men det får bli ett med mkt natur!Du kan säkert gissa vilken sport!
Håller med att det ytters trist att handikapp idrotten är så nobbad på TV! Visst borde det få plats.Tänk vilken insats de gör.Måste vara kul för dottern att hänga med!
Går kameran bra?
Skulle behöva åka till Läcköslott för att träna innan bröllops fotograferingen. Sugen att följa med?Är borta i helgen men ledig nästa!
Ha det gott!

Marie sa...

En kategori som får aaaaalldeles för lite uppmärksamhet. Trist tycker jag.

Annelie sa...

Bra tema, och det behövs verkligen slås ett slag för det här!

Milla sa...

Jättebra tema :) Jag gillar dina foton!

anemonen sa...

Aj aj jag har inga sportfoton varför jag måste avstå den här veckan. Jag får se fram emot nästa veckas tema.

BP sa...

Kul att du visar din dotters bilder från VM i rullstolsrugby. En förre detta kollega till mig var aktiv i sporten och han vann brons i OS i Seoul.

PS. Skandal att Sportspegeln inte nämnt turneringen med ett enda ord.

Jah Hollis sa...

Fina bilder. Det verkar vara en rätt tuff sport. Ta nu fram förstoringsglaset och kolla in mina bilder. :-)

mimmi sa...

Ja det är väldigt tråkigt att de inte kan visa sån sport också .. för det är en sport som många nog ville titta på.
hoppas det kommer att gå bra för dom nu också
kram :)

Mona sa...

Det är verkligen synd att handikappidrotten får så lite uppmärksamhet.

"Lillagul" sa...

Tjusiga bilder din dotter tagit !
Hos mig blir det motorsport :)

Kjell E sa...

Trevligt med sporttema.
Sport är inte lätt, om det inte ska bli platt.
Tror man måste vara bekant med idrottsmomenten man fotograferar.
Sen ska ju aktörerna ha moment där det blir skarpa bilder, ofta inomhus.

Var ett tag sen jag var inne hos dig sist.

Lotta sa...

Visst är det synd att de aldrig kan visa handikappidrott.
Alla dessa ungdomar är fantastiska Det hade baske mig varit bättre att de hade visat detta för de presterar verkigen.
Jag kollade på "Här är ditt liv"
Jag har aldrig sett en sån levnadsglad och fantastisk tjej förr
Folk som är friska skulle sluta och gnälla.Jag grät och skrattade om vartannatunder hela programmet.
Kramizzzzzzzzzz