torsdag 2 december 2010

Tema fredag- eget tema


Så har då ytterligare en vecka bara sprungit iväg, för mig som varit hemma tre dagar pga halsont, har det rusat.
Här ska vi på lördag baka pepparkakor och göra julgodis med bonusbarnbarnen så helgen kommer att fyllas av skojiga saker.
Det verkar bli en lång och kall vinter, då gäller det att se positivt på den. Kunna se det vackra i det kalla. Tänk alla dessa vackra snökristaller som är fantastiska små konstverk
Men den här fredagen tänkte jag att ni får bestämma helt sjäv vad ni vill vissa eller också kör ni på samma tema som jag.
En fotoresa bland bloggar får vi gratis när vi ska kika på varandras olika bidrag.
Så lägg in er länk till ert bidrag i mr Linky , länka sedan till baka hit så alla har chans att hitta till varandra.

23 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Lyckost som fångat så fina isblommor!
Passade perfekt med eget tema denna dag när jag startat upp PHOTO MANIA :)
Du är så välkommen att deltaga!
Ha det gott!

http://fotochip.blogspot.com/2010/12/photo-maniawhy-not.html

mimmi sa...

Vilka otroliga vackra isblommor du har fått på bild här :) Det är bara att tacka och ta emot när man tittar på dom :)

Skaparglädje sa...

Fina snökristaller.
kram!

Pysselfarmor sa...

Åh snökristaller...finfina glittrande!

Kerstin sa...

Så fint, så fint. Ibland önskar man att fönstren var otäta så att man kunde få lite fina rosor på fönstren. :)
Ha en fin fredag.

Rantamor sa...

Iskristaller får mig att komma ihåg när jag var liten.
En stor kall farstukvist, med två dörrar, en till oss och en till farmor, Och den farstkvisten var som ett burspråk full av fönster där världens vackraste pelargoner blommade om sommaren.
Men om vintern blommade världens vackraste iskristaller på alla fönster.
En trvlig tanke mitt i natten...


Ha en finfin fredag och hoppas att du kryar på dig.

Ika sa...

Jättfina snökristaller!!!

Bitten sa...

Vilket vackert mönster naturen skapat!

Anonym sa...

Vintern är väldigt vacker.

Erik "Semlan" sa...

Ett vackert foto du bjuder på. Tror jag skulle kunna fånga något liknande på landet, men dit vill jag inte åka nu i kylan. Nog trassligt ta sig runt i stan med halka och trafikstörningar. Ha en skön helg!

LissenTo sa...

Vad vackert du har fångat dom skimrande isblommorna.

Mmm, det är roligt att ha fått möjlighet till en fotoutställning.

Ha en riktigt skön adventshelg.//Lissen

Photos by Storm sa...

Ja, så vackra isblommor. Hoppas vi får fint väder i helgen så att man kan njuta av allt det vita och vackra/Lis

Elisabeth sa...

Verkligen vackra isblommor!
Du inspirerade mig till att leta bland mina foton och där hittade jag isblommor sen i vintras.

Pialotta sa...

Där fångade du perfekta kristaller.. riktigt nice foto..:)
Jag hoppar på tåget och i samma färdriktning, fast inte riktigt;)

Shannara sa...

Härlig bild... Letar rutor med is för glatta livet var dag då jag är ute, men men... =)

Unknown sa...

Morrn.

Det blev en kall bild som du visar
med rimfrost på rutan...Snygg.

Jag har också en kall bild....

Ha de bra.

Hasse A

Marie sa...

Vacker med sikristallerna. Bra fångat.

Benny sa...

Fantastiska mönster - vintern är vacker ibland :)

Susanne sa...

Fantastiskt snyggt!!! Visst är det läckert att fota dessa konstverk!! Jag bjuder på samma tema som dig! Ha en underbar helg=)

Monica o Jacob sa...

Härliga iskristaller, det finns mycket med vintern som är
vackert;-)

Misswhatsit sa...

Ett vackert foto med fina iskristaller!
Ha en fin helg!

Wildhearts sa...

Vilka fina isrosor som du har fångat. Tänk vad mycket vackert man kan hitta bara man tittar ordentligt.

Trevlig helg!

Jah Hollis sa...

Det var vackra isblommor på din bild. Min vinterbild är inte lika tjusig utan visar vad som händer med snön inne i stan. Ha en fin helg!