torsdag 27 januari 2011

Tema fredag- energi

Tidigt i morse skulle jag in till tandläkaren i Lidköping, för att rotfylla min tand. När det var klart och jag styrde bilen mot Götene och arbetet, så var jag bara tvungen att stanna och titta på soluppgången. Eftersom Skaraborgs "slätta" finns runt om kring så är det ett bra ställe att ha vindkraftverk på och man kan lugnt säga att det finns i massor här omkring.
De producerar energi och det kan ju behövas när tandläkaren skall fixa tänderna. Men energi kan ju vara annat också, visa oss hur just du tolkar energi.

19 kommentarer:

Elisabeth sa...

En vacker bild på temat energi. Min är raka motsatsen. Ha dé!

Pumita sa...

Vacker soluppgång som man också kan få energi av, inte bara vindkraften. Själv valde jag vatten. Trevlig helg!

Cecilia Artista sa...

Härligt med både solenergi och vindkraft. Det gillar jag!

Skaparglädje sa...

Jag tolkar ordet energi på ett annat sätt.

Pialotta sa...

Finns en hel del jag tänker på som energi.. får tänka vidare i natt :) Din bild är strålande:)

Pysselfarmor sa...

Vilken vacker himmel där bakom all energi ;-)

Carola sa...

Trevligt fredagstema. Fint med solnedgången där med vindkraftverken.

Pialotta sa...

Nu kommer jag med en massa energi;)

Rantamor sa...

Hade precis samma tanke när jag såg ditt tema, att nu ska jag ut idag och fota vindsnurror. Men så såg jag att flera lagt upp just d, så jag tog en annan energi.
Det som ger mig energi.

Ha en finfin helg Carina.

Maria sa...

Inte bara vind där, solenergi kan jag också ana.

Erik "Semlan" sa...

Kul tema! Förstår att du stannade till och tog det snygga fotot på vindkraftverken på slätten.
Själv valde jag en lite annan tolkning. ;-)
Hoppas helgen ger mer sol.

Jah Hollis sa...

Så har jag lagt ut två bilder på energitemat. En bit från solen och vinden på din bild, men rätt miljövänligt (i alla fall den ena bilden).

mimmi sa...

en riktig vacker bild :) min energi har gått åt till min promenad idag .. så nu är man ju helt slut :)

Marie sa...

En riktig energikick din bild.

Misswhatsit sa...

Det var en vacker bild. Tur att vindkraften kan alstra värme i denna vinterkyla.:)
Ha det gott!

Rune K sa...

Bildet er et meget hyggelig gjensyn! Kjører selv forbi disse vindmøllene ofte, på vei til Kållandsö. Der er jeg på ferie hver vår og høst. Kanskje jeg finner noen bilder derfra, til en utfordring her en gang:)

Susanne sa...

Härligt att se allas tolkningar på dagens tema!! Trevlig helg=)

mimmi sa...

Hej igen :)
Ja vi hade så otroligt fint väder idag .. det var nog den varmaste dagen än detta året :) så man passade på och njöt och ville inte åka hem igen :)

Caja: sa...

Energi kan vara mycket, mina sista tre inlägg i fotobloggen är vitlök, oregano och röd chilli som ger hetta åt min matlagning, av detta får jag energi!

På återseende/caja