söndag 20 mars 2011

Fototriss- på G



På G är en nystartad modellagentur för personer som har en funktionsnedsättning - synliga eller osynliga.
Jag är på besök hos min dotter i Malmö och igår var vi på modevisning. Efter att de här fantastiskt fina modellerna visat kläder var det miss Sverige uttagning, den tittade vi inte ens på. Jag var övertygad om att vi hade mer vett i Sverige och slutat med sånt trams.( men jag hade fel)
Så äntligen börjar vi se varandra för de fantastiska människor vi är och inte för vårt yttre.
Fler på G bidrag hittar ni hos Helena i dag.

21 kommentarer:

Marie sa...

Vilket bra iniativ till modellande. Har ju själv en modellande dotter och jag vet hur syniskt och patetiskt tänk det ibland är i denna branch. Gäller att ha båda fötterna på jorden. Det här inlägget gjorde mig så glad. Ha en fin söndag.

Rantamor sa...

Det borde ju vara en självklarhet med modevisning för funktionshindrade...sklart alla vill klä sig modernt och snyggt.

Alltså finns miss tävlingarna kvar???visste jag inte, kommer ihåg att Veckorevyn hade bilder på dom förut..?

Ha d gott.

Anonym sa...

Spännande med en modevisning utöver det vanliga! Det syns att tjejerna verkligen är "på G" :)

Tångsnällans blogg sa...

Håller fullständigt med dej i varje stavelse! Ha en fin söndag!

Rajson sa...

Konstigt nog tycks det bara bli mer o mer utseende fixerat idag.
Tur att mina döttrar tycks ha överlevt genom den värsta åldern utan några hysteriska ingrepp.
Tufft att inte vara "perfekt". Vad är det? Venm bestämmer?
Jösses vad skönt det är att bli gammal, man bryr sig ännu mindre. Tur nog har man aldrig behövt leva genom sitt utseende. MAn har fått visa sina andra positiva sidor?!
Min söderrabatt är en tidig en. Vi har nog säkert flera växtzoner lägre här i stan!!!
Årets första utefika här hemma!
HA det gott!

Monica sa...

Najs... Gillar detta!! Mycket...!

mimmione sa...

underbart vackra modeller

Axart sa...

Bra fotat och bra tänkt:)

Det är framförallt alltid det inre som är viktigast, inte det ytliga.

Ha en bra da!

AX

ulla laiho sa...

Ofta när det gäller kläder för handikappade utgår man från det praktiska - och det är viktigt. Men många ungdomar vill ju dessutom klä sig snyggt och modernt. Ett bra initiativ att uppmärksamma denna grupp konsumenter.

Nukke sa...

Oj miss Sverige ! Så du tycker inte om såna tävlingar ? Vi hadde just miss Finland tävling o en mycket vacker kvinna van den ! Men bra bilder du har här o intressanta !!!!

Barnens Hjältar sa...

Ja modellvärlden bör ju återspegla verkligheten och detta är kanske ett steg på vägen. Jag känner flera som anmält intresse att vara modeller där :-)

Barbro S sa...

Fin triss med bra budskap.

Olga T sa...

BRA!!

Anna tassar in.. sa...

Men så fint..så härligt med kreativa sätt...nyänkande är det bästa jag vet..goa tjejer..underbart goa..

BP sa...

Dagens bästa triss!!! Judt det där med dubbet "På G" tyckte jag om. Väldigt fyndigt. Dessutom visste jag inte att det fanns en modellagentur för funktionshindrade. Kan bara säga ÄNTLIGEN!!!

Pysselfarmor sa...

Hade ingen aning om att det finns en sådan agentur och blir väldigt glad när du berättar om det!

men de där "misstävlingarna" man sluta med...jag tycker det blir mer och mer "ytan" som gäller. Utseendet-smink och kläder (märkeskläder) är väldigt viktigt i tidig ålder....

Marie-Louise sa...

En mycket bra tolkning av temat, väldigt fin och ovanlig triss.

@Receptomaten sa...

Klockrent på flera sätt! Gilla!

Jah Hollis sa...

Det satt ju som gjutet för veckans tema.
Och så fick du lite sol och uteliv i Malmö med. Det var verkligen en solig och fin lördag.

Gammelsmurfen sa...

DET var en bra triss!!

Herta sa...

Konkret och bra grej. Visste inte att det fanns.