torsdag 24 mars 2011

Tema fredag- rofyllt

Rofyllt var det i Malmö i lördags när stora dottern och jag njöt av det vackra vädret vid havet.
Det gäller att fylla på av god energi, och att vistas i naturen är en bra energikälla.
Det kan jag behöva eftersom jag den här veckan ska på två begravningar.
Vad anser ni vara rofyllt, vad fyller ni på med? Kanske det är en konsert, snida eller som jag gör stickar bla.
tack alla ni som troget är med på fredagarna ni är riktiga pärlor.
Lägg in ert bidrag i mr linky och länka hit, så blir det mååånga rofyllda bidrag att njuta av.

25 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilket snyggt och rofyllt foto du bjuder på.
Läckert randigt också...
Ja då är det bara att klura ut någon rofyllt foto och jag tror mig veta att jag vet vad som ger lugn och ro för min själ...
Inga stadsvandringar iallafall =D

Ha d gott..trots begravningarna.

Mimmi sa...

Det var ett rofyllt foto :) Man känner sig så när man går precis på ett sånt ställe :)
Idag var det inte så rofyllt .. jag såg en fjäril och då blev kameran använt ganska så mycket kan jag lova :)
ha en fin kväll :)

B i r g i t t a sa...

Riktigt rofyllt i din bild. Tur att vinden inte syns för annars hade min bild inte varit så rofylld :)
Ha en skön fredag!

Lotta sa...

Vilken vacker bild.
Den ser ut som en vävnad som man kan ha på väggen
Ljuvliga färger och en jätteskön struktur på marken.
Tack för titten hos mig.
Kramizzzzz

Caja: sa...

Hoppas du finner din energikälla, din bild bjuder verkligen in till en rofylld promenad.

Kram/caja

Kerstin: sa...

Vilken härligt rofylld bild du har. Där skulle jag vilja gå. Jag tycker också att naturen är så rofylld och det finns så mycket kraft att hämta där. Tack för att du lägger ner energi på fredagsutmaningen. Det är SÅ kul!

Susanne sa...

En plats att bara vara på och egentligen kanske inte tänka på någonting. Vackert! Låter jättejobbigt med begravningarna. Hoppas att det går bra. Trevlig helg!

Anni sa...

Nog är det tur att vi bor i vår rofyllda del av världen! Naturens krafter kan minsann vara raka motsatsen till rofyllt också...

Jobbigt med begravningar, hoppas att de även bidrar med mycket värme och många återseenden.

Benny sa...

Rofylld skog, och lite magiskt med de långa smala skuggorna. Jag känner en speciell stämning när jag ser detta.

Jan Halvard sa...

Flott bilete av ro du viser!

Det er så viktig å roe ned i ein travel kvardag...


Jan Halvard,
nordmann i La Paz, Bolivia
¡Buenos dias Bolivia!

Bitten sa...

Väldigt fint och rofyllt foto du bjuder på. Det är bara att ta ett djupt andetag och fylla lungorna med luft innan man hastar vidare i livet. Jag har också en nära förestående begravning att ta mig igenom.

Tångsnällans blogg sa...

En bild fylld av lugn och ro. En lisa för själen som man så väl behöver.

Maria Berg sa...

Ja med tanke på dessa rvå stundade kan jag förstå att du behöver hämta styrka och lugn - naturen är underbar på detta.
Jag blev så fylld av glädje när jag själv var ute i trädgården igår och hittade massa små blommor som började titta fram, där av bla blåsippor.
Sänder denna vårbukett så här på nätet till dig,
http://mariaberg-garden.blogspot.com/2011/03/var.html
/MB

Sinna sa...

Vilken vacker bild. Den ger en verkligen gör en verkligen lugn ända in i själen.
Ha en bra dag
Sinna

Elisabeth sa...

Fin och stämningsfylld bild. Inger lugn och ro. Ha dé!

Pialotta sa...

Rofyllt att vandra i en skog.. mycket annat vi upplever är oxså rofyllt ;)

Erik "Semlan" sa...

Du bjuder på en fin bild, ett bra exempel på ett rofullt foto. Jag gillar det. :-)
Själv vrider jag lite på det hela...
Trevlig helg!

AKO sa...

Jag tycker om din bild. Lite karg men ändå, som du säger, rofylld.

Jah Hollis sa...

Snygg bild, men jag har lite svårt att placera den. För det är väl en Malmövy?
Mitt bidrag är en Skånevy, men jag tycker den kan vara allmängiltig.
Ha en fin helg, rofylld eller ej!

Erik "Semlan" sa...

Jag har lämnat in ett nytt bidrag. Tog bort det första inlägget och ändrade, så den länken funkar inte numera!

Anonym sa...

Vackert foto! Och verkligen rofyllt.

Bildgatan sa...

Jag tycker verkligen om ditt foto där känslan över en speciell rofylldhet infinner sig.

Wildhearts sa...

Tycker mycket om din bild.

Jeanette Lundell sa...

Vilken fin bild! Så fort jag hör ordet hav blir jag badsugen, så nu längtar jag ännu mer till sommaren =)

Pysselfarmor sa...

Skuggorna faller så vackert på marken...och du promenerar från skugga till ljuset därborta...härlig bild.