torsdag 22 mars 2012

Tema fredag -djur


På gården vid mitt arbete huserar en fasantupp och hans familj. I går var han fantastiskt medgörlig och visade upp sig från sin allra finaste sida. Så därför bestämde jag att ta med min kamera idag.....jag kan säga att just idag har vi enbart hört den rackarn !
Men för några veckor sedan var jag på Vänermuseét och såg bl.a det här schackspelet, och visst är det en häst där! det kompenserar den obefintliga fasantuppen.
Lägg in ditt bidrag i mr linky och glöm inte bort att länka hit.

23 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja dom är fina fasantupparna, vi har en här som är helt galen på våren;-)
Ha en skön helg

Lasseivomma sa...

Även trädjuren är ju fina, och mycket mer lättfotograferade.
Har du tränat på wordfeud?

Anni sa...

Vilket fint schackspel!

Skaparglädje sa...

Känner igen mig. Jag försöker få en bra bild på tranor men det är inte det lättaste.

Pumita sa...

Fasantuppar brukar inte vara speciellt tystlåtna av sig... men de kanske inte gillar att fotas.

Jag har också en häst på bild, lika levande som din... och så ett annat djur som har varit framme. ;)

Trevlig helg!

Kerstin: sa...

Fint schackspel. Undrar hur stora dessa schackpjäser är?

Fasaner låter inte alltför roligt. Här uppe ser/hör man aldrig fasaner. Det är ju väldigt fina djur att se på.

Trevlig helg!

Kerstins foto sa...

Vilket annorlunda och fint schackspel.
Ha en fin helg.

Marit Johansson sa...

Vilket roligt tema, det passar mig faktiskt perfekt!

Pysselfarmor sa...

Fint schackspel...jag spelar inte schack, men kan tänka mig att ha det som prydnad. Hos mig är det också något av trä ;-))

Jah Hollis sa...

En stund kvar till läggdags och lång arbetsdag i morgon. Jag slänger in en gammal djurbild som jag nog inte visat förr.
Ja, hästar (springare) ska det finnas i en uppsättning schackpjäser. Två på varje sida. De är de enda pjäserna som kan hoppa över andra.

Sandbergs Fotoblogg sa...

Fin trädjur och lättfotograferade ;).
Gillar fredagens tema, men ack så svårt att få till en bra djurbild.
De är så snabba och just att få till ögonkontakt och knäppa i rätt ögonblick är inte lätt.
Att gå på zoo är ganska tacksamt, men oftast vänder de rumpan till ;), konstigt eller hur är precis som de vet om alla fotografer vad de är ute efter.
Ha en trevlig helg i vårvärmen/ Kram

Anki sa...

Trädjur är också djur och så står de stilla :)
Fina schackpjäser!
Synd att du inte fick någon fasanbild...

Nett sa...

Vilket fint schackspel :) Hoppas att du får en fin fredag och helg :)

Annemor sa...

Nydelige sjakkbrikker.
Ha en flott fredag.

Marie sa...

Vet du...............blev jagad av en fasantupp i Dalarna förra året då jag ville ha en bra bild! Kan säga så här...............han gav inte upp så lätt ;-) Om det blev nå´n bild? Nopp, men ett roligt minne ha, ha.

Rantamor sa...

Hej, hej i vårvärmen.
Nu har ni säkert börjar vara ute i stugan, hoppas att eran räv kommer att kika in till dig i sommar med.
Här har vi fortfarande massor av snö och inga vårtecken ännu...
ja jo solen dådå som skiner så glatt idag...

Ha det gott.

Annemor sa...

Lettere å fotografere en levende dyr, vil jeg tro?

Erik Semlan sa...

Roliga schackpjäser.
Visst är det lättare att fånga dessa hästar eller springare som de också kallas än någon fasantupp.
Typiskt att han inte ville vara med på bild. :-)
Jag väljer också en figur som verkligen sitter still. ;-)
Trevlig helg!

Linnéa sa...

Det är så fint med fasantuppar, men de är svåra att få på bild. Precis som om de känner på sig att de ska possera. Fina schakpjäser.

Mona sa...

Vilka roliga och annorlunda schackpjäser. Hoppas du får till en bild på fasantuppen!

Anonym sa...

Tack för ytterligare en rolig fredagsutmaning!

Bildgatan sa...

Synd att du inte hann ta ett foto av fasanerna, det är väl inte försent ännu.

Men du fick ju i stället visa lite fina träsniderier med djur inblandat.

B i r g i t t a sa...

Det var synd på tuppen men hästen platsar ju också bra :)