torsdag 15 mars 2012

Tema fredag -Ytor



Jösses vad skoj att ni är så många som är med på tema fredag. Förra veckans explosioner av färg var va vi behöver nu. Den här veckans tema är ytor, ett ställe där man kan se många spännande ytor på, är stenbrottet på Kinnekulle. Det är en miljö som är mycket speciell och vi är många som får tankarna till USA och deras stolthet.
Här har man funnit urgamla fossiler och om jag inte är ute och seglar, så har man hittat någon meteorit som slagit ner där någonstans.
Ytor man ju vara hårda,mjuka .blöta eller vad ni hittar på.
Välkommen att vara med i veckans tema fredag YTOR.

Lägg ditt bidrag i mr Linky och glöm inte bort att länka hit på din sida.

18 kommentarer:

Pialotta sa...

Riktigt trevligt material du visar.. Ytor kan va så olika ;) Trevlig helg till dig.. Kul tema detta ;)

Leena sa...

Vackert! Stenytor är fint, och vilka formationer!

Rantamor sa...

Sten är ju en av mina favoriter, men det första jag tänkte på va faktiskt vattenyta...
inte bara född jungfru...kanske sjöjungfru...

Ha d gott vännen.

Pysselfarmor sa...

Kinnekulle ligger nära mitt hjärta - där är det sååååå vackert! Det kan man besöka om och om igen.

Marit Johansson sa...

Vilka fina klippor, fint fotat också! Ja ytor kan man ju tolka väldigt olika, ska bli spännande att se alla imorgon, trevlig helg!

Anni sa...

Vilka mäktiga formationer - nog tänkte jag också på USA! Geologi är så intressant, tänk om skolorna var bättre på att lära ut det!

Fnissar lite åt att Rantamor tänkte på vattenyta först av allt - undrar om vi avslöjar oss mer än vanligt i just detta tema?

Önskar dig en riktigt skön helg!

Anette sa...

Va Kinnekulle!! Jag var säker på att det var från utlandet! Dom ser så exotiska ut. Ha en fin helg. /Anette

Nett sa...

Härligt, en annan har inte ens besökt Kinnekulle, fast jag har tänkt många ggr. Ha en fin helg!

Kerstin: sa...

Tack för att du orkar hitta på trevliga utmaningar fredag efter fredag! Klart vi vill vara med!!!

Spännande miljö det verkar vara. Tänk att det finns så mycket i vårt land att upptäcka.

Hoppas att du får en skön helg!

juanna sa...

Ytor som ständigt förändras av naturens krafter.
Vackert.

Jah Hollis sa...

Det verkar vara ett dramatiskt område. Onekligen lite Vilda västern över det. Hoppas inte de där spruckna blocken rasar ner på någon.

Erik Semlan sa...

Dina snygga bilder känns verkligen som Klippiga bergen, lustigt. :-) Gäller speciellt andra bilden tycker jag.
Onekligen en intressant miljö.
Fick oväntade (data-)problem igår, så jag lämnar in lite sent. ;-)
Snacka det finns ytor! Jag var bara tvungen ta med flera olika ytor.
Trevlig helg alla. :-)

Resa med Herbert sa...

Intressanta ytor som man kan studera i all oändlighet, snygga bilder.

En skön helg önskar jag dig/ Irene

Lena sa...

Vackra bilder på stenytor.

annalarssonphotography sa...

Underbara bilder från stenbrottet Carina! Måste absolut tillbaka snart :)

Kram!

Annemor sa...

Morsomt tema, overflater kan være så mangt.

Monica o Jacob sa...

Härliga stenformationer;-)
Ha en skön helg;-)

Mona sa...

Vilka läckra bilder du visar från Kinnekulle. När jag såg andra bilden tänkte jag först på den där berömda klippan i Australien.