söndag 12 juni 2011

Fototriss- åldrande



I oktober 2010 var vi på en vinprovningsresa till Alcace i Frankrike en fantastiskt vacker plats.
Och åldrande det skulle man kunna säga är signum för det stället.
Vinet görs naturligtvis på ett så modernt sätt som möjligt, men det mesta görs som man alltid gjort. Att plocka druvorna som växer upp på bergen görs ofta för hand eftersom maskiner på vissa ställen inte kommer åt, det är för brant.
Ålderdom kan tolkas på många sätt så blev min kolla här så ser du många fler.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att det vi vant oss vid som något så negativt när det gäller människor kan vara så positivt när det gäller vin. Kanske är det dags att vi ser på människorna på samma vis.

Olga T sa...

Vacker trakt du varit i! Spännande idag att se olika tolkningar!

Anna tassar in.. sa...

Vinprovningsresa till Alcace i Frankrike jag smälter totalt..himmel vilka bilder..jag bara älskar France..och vin..:) och underbart vackra bilder a la Carina.

SoF sa...

Fantastiskt vackra bilder från Frankrike.
Översta bilden är ju magisk - i mina ögon.

Soliga hälsningar!

Leena sa...

Vackra bilder från Alsace, min favoritresemål. Känner inte igen staden men det finns ju så många mysiga städer där, och i varje stad finns det så många vackra platser och detaljer. Och perfekt till temat - vinet ska ju åldras ... och städerna i Alsace är vackert gamla.

tPix sa...

Kan bara hålla med de övriga - en fin triss!

KjellE/Flanören sa...

Fina bilder, det suger i Frankriketarmen.
Har erfarenheten, att man behöver inte gå många meter för att se exempel på vackert åldrande.
"Franska kort" förespeglade även mig, men jag gick en annan väg i veckans triss.

Pennelina sa...

Superflotta bilder!

Kramar <3<3<3

Pumita sa...

Vilka läckra bilder! Vilken tur att jag tog mig tid att klicka på dem för att förstora. Den sista där är fascinerande!

Unknown sa...

Morrn.

Härliga bilder.
En plats att bli gammal i?

Ha de bra.

Hasse A

Sommar i Sverige sa...

Vackra bilder på temat
Ulla

Bitten sa...

Vackra bilder! Jag längtar dit ...

Bildgatan sa...

Underbar miljö och hur trevligt skulle det vara att åka på vinprovningsresa till en ultramodern plats utan de vackra omgivningarna.

Nu får du ju allt stillat.

Mimmi sa...

Vilka vackra bilder du har lagt på det tema :) härliga vackra bilder :)
kram/Mimmi

Lena sa...

Jättemysiga och vackra foton.

Pysselfarmor sa...

Fina bilder och vid den sista bilden ser jag en liten strålkastare. Antar att den "kastar ljus" på figuren när mörkret faller på - måste vara häftigt att se den då....

Rajson sa...

Mmm, vilka fina bilder.
Nu längtar jag ännu mer efter trippen ner till "Lillan" som flyttat ner till freiburg. Ligger bara några mil från Alcace. Vi ska ta en tripp dit nu när vi åker till Midsommarn.
Är det något speciellt ställe du kan rekomendera?

Ingrid ♥ sa...

Härliga bilder på temat.
Så många fina tolkningar det finns på detta tema.
Kram Ingrid

Anonym sa...

Vackra bilder om vackra hus, och spännande gator.

AnnaKK sa...

En vinresa till det stället skulle jag också vilja göra nångång - blev ännu mer sugen på det nu när jag såg dina fina foton. Vilken underbar miljö!!! :-) Och den gav dej en fin fototriss dessutom!

Pialotta sa...

Vackert och åldrande plussar jag gärna.. du visar på ett åldrande som jag gillar :) Vinprovning är inte helt fel:)

Jah Hollis sa...

Verkligen ålderdomliga miljöer, men ändå väldigt levande. Fina trissbilder.