torsdag 16 juni 2011

Tema fredag- sommartid

Sommartid är en underbar tid. På Kinnekulle kan man se en hel lång radda med gamla bilar som puttrar runt, en annan gång var det ett morris minor sällskap som körde runt. Så här har vi inte bara vacker natur utan man kan även få se en hel del gamla fina bilar.
Uhj nu låter jag nästan som en ambassadör för min hemtrakt, men har ni inte varit här så gör gärna ett besök här.
Temat sommartid lämnar öppet för många tolkningar det ska bli spännande att se hur ni tolkar det.
Välkomna både gamla och nya deltagare med ert bidrag.

18 kommentarer:

Susanne sa...

Härlig bild som verkligen visar på härliga sommartider!! Trevlig Helg =)

Cecilia Artista sa...

Visst är den svenska sommaren underbar!
Passande tema idag!

Monica o Jacob sa...

Veteranbilsträffar det är sommar det;-)))
Ha en skön helg;-)))

Skaparglädje sa...

Sommartider hej, hej.....

Resa med Herbert sa...

Det är väl bra att du gör reklam för din hembyggd.

När jag var liten var jag på Kinekulle med mamma och pappa men tyvärr så kommer jag inte ihåg hur det såg ut, får göra en tur dit en vacker dag. Ser ut som det är en vacker natur där, av din bild att dömma. =D

Lairama sa...

Vilken härlig bild med grönskande ängar och vackra gamla bilar!
Jag gillar järnvägsövergången i bakgrunden, det finns inte så många sådana kvar, åtminstone inte i mina hemtrakter.

Trevlig helg!

Lena Abrahamsson sa...

Vilket perfekt tema! jag har en arbetsdag kvar sen är det s e m e s t e r . .
Jättefin bild!

Anni sa...

♫ Sommar, sommar och sol ♫

Underbara ljuvliga sommarsverige!

Bitten sa...

Om precis en vecka i dag är det midsommarafton! Härlig bild.

ClickSnapShot sa...

Mycket somrigt... jag älskar sommar!!! Ha en mycket skön helg!

Erik "Semlan" sa...

Kul foto du bjuder på.
Sommaren är en härlig tid!
Jag försöker njuta av både det ena och det andra.
Ingen stress. ;-)

Bildgatan sa...

Ja, visst är veteranbilar, cruising och andra bilar riktigt ett bevis på att det är sommar. Skön bild.

Jah Hollis sa...

Visst ska man vara lite patriotisk om man har omgivningar man tycker andra bör se. Någon gång kanske det blir av. Min bild är tagen inte så vansinnigt långt därifrån.

Daniela sa...

Ett bra porträtt av den svenska sommaren :)

Anonym sa...

Här fanns även veteranmopeder som kunde beundras. Sommartid är utetid, så är det bara.
Ha en trevlig helg.

Pysselfarmor sa...

Ja tänk så många fina gamla bilar av alla de slag man får se i olika rallyn. Det måste vara roligt för ägarna att visa upp sina ögonstenar på det sättet....

4U2 sa...

Hej! Sommar, sommar, sommar utan regn ingen svensk sommar det är ;)

agnetha sa...

Jag har fått ändra mitt förra inlägg på inrådan av en annan bloggvän. I mitt första hade jag valt en alldeles förtjusande söt bild på mitt då 9 månaders barnbarn där hon plaskade runt i vattenbrynet en härlig solig och varm dag. På grund av alla desa ÄCKEL som huserar här på nätet och kan se sexuellt på en liten naken baby så tog jag bort det. Gud vad hemskt världen har blivit.
Nu finns det en glad fiskepojke där istället.