torsdag 28 mars 2013

Tema fredag- Skär

Jag erkänner jag är ensam!!!
Maken är till Tyskland med sin kusin och jag är ensam hemma....
Jag röjer i mitt arbetsrum och hittar allt möjligt skojigt, och nu kommer själva erkännandet.
Hmm röjer och dricker öl, och lyssnar på Ane Brun.....jag är ju ändå ensam!
Helt plötsligt kom jag på att det är ju torsdag! Dags för tema fredag. Och det är skärtorsdag! så temat blir skär.
Vi hade planerat att inviga årets sommarstuga tillvaro, men "hu" så mycket snö och kallt det är där, så vi är hemma eller jag om jag ska vara ärlig.
På påskafton väntar invasion av barn, djur. I morgon så kommer Skåne barnen, och kissen och "förhoppningsvis" maken. Sen droppar de in undan för undan.
Som många av er vet så är jag från Närke men boende i Västergötland
Men sommarstugan har jag i mitt älskade Närke.
I Södra Närke finns det en fantastiskt plats Bastedalen, en Kinainspirerad park.
Där finns det bland annat rosa näckrosor, så det får bli dagens bild.

Så nu är temat ni ska tänka till på Skär som i skärtorsdag.

lägg in ert bidrag io mra linky och glöm inte att länka hit från er sida.




18 kommentarer:

Leena sa...

Skär är inte min älsklingsfärg - men det finns ju olika varianter på den. Och ljusrosa snäckrosor kan man inte annat än älska!

Leena sa...

Och min länk är http://utomhusliv.blogspot.se/2013/03/skar.html - det glömde jag! Välkommen!

Anita - Malta sa...

Ibland kan det faktiskt vara riktigt skönt att vara ensam. Du verkar få fullt upp under påsken så njut nu av din ensamhet ;-)Skär.. kan tolkas på många sätt. Kul tema ! Gillar färgen och får se vad jag hittar på. Glad Påsk önskar jag dig från Malta!

Jah Hollis sa...

Vacker blomma som knappast skulle klara kylan denna påskhelg. Här i Malmö lär det vara risk för snö i påskhelgen.
Ja, passa på att njuta av friheten. Det kan vara skönt med lite tid för sig själv med. Glad påsk!

Pysselfarmor sa...

Rosa näckrosor är otroligt vackra. Det låter som att du har det skönt denna skärtorsdag! Önskar dig en Glad Påsk!/kram Gun

Eva Trillian sa...

Fin bild!
Spännande tema ;)

Anni sa...

Lite som lugnet före stormen, med andra ord!

Näckrosor är så vackra, dina bilder får mig att minnas näckrosdammen på mina farföräldrars landställe utanför Karlskoga.

llh sa...

Riktigt skönt med stunder av ensamhet när man kan stöka runt ostörd och ostörd lyssna på sina favoriter. Sedan går du fullt upp med en Glad Påsk!

Anonym sa...

Att röja och lyssna på Ane Brun är en mycket bra kombination :0) Glad Påsk på dig!

Mona sa...

Näckrosor är så vackra. Önskar dig en Glad Påsk!

Erik Semlan sa...

Skär som ren, jag väljer den vägen så här på långfredagen.
Vackra foton från parken i södra Närke. Glad Påsk!

Annemor sa...

Noen ganger er det ok å være alene.
Jeg nyter min alenetid i blant.
Nå blir det nok masse liv og røre, så nyt roen mens du kan :)
God påske :)
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/29/skar-sier-sinneskatten/

ulla laiho sa...

Alla näckrosor är vackra men det är något speciellt med de skära.

Glad Påsk

Violen sa...

Näckrosor är så vackra! Vi har en näckrosdamm vid Nyköpingshus. Dit går jag ofta och njuter av de sköna blommorna!
GLAD PÅSK!

Rajson sa...

Förstår att stugan får vänta.
Frösakull får också stå öde från oss.
Det är vackert men attans vad kyligt om öronen.Lurade med maken ut till fyren imorse. HA ligger under filten och hutrar fortvarande.
Trevlig påsk!
Dags för fototur snart,när värmen kommer!?

Ninnie sa...

Vackra näckrosor! Ha en trevlig påsk nu med familjen!!!

anemonen sa...

Otroligt vackert ställe och den rosa näckrosen som väl endast växer i Närke. Skär eller rosa som det numera heter har blivit en favoritfärg hos mig. Rött är en färg som jag har gillat men nu när jag blivit äldre föredrar jag rosa som är mildare mot hyn. Annars i inredning gillar jag inte rosa. Glad Påsk

Pumita sa...

I min värld är skär bäst när den är närmast osynlig. ;) Då menar jag den grisrosa tonen som inte tillhör favoriterna. Gammelrosa i rätt sammanhang är helt ok. Och din blomma är otroligt vacker, inte ens en rosahatare kan säga ngt annat. =)

Vad skönt med egentid! Utnyttja den väl. Glad påsk på dig!