torsdag 14 mars 2013

Tema fredag- sött

På Rörstrand i Lidköping fanns det i julas ett sött litet hus som dessutom står på sockerbitar, så mer sött än det är nästan svårt att slå.
Nu är det så att i huset bor det några söta vänner från vårt grannland, är det någon som kan gissa vilka?
Är det så att ni har lust, så gör gärna ert bidrag så att vi kan gissa något om det! (men det är inget tvång)
Temat har kunnat vara åker för det är vad jag sysslat med denna vecka, min pappa  hamnade på sjukhuset för en vecka sedan, och där får man inte vara om man anses vara medicinskt färdig behandlad, och är man 90 år snart och bor i egen lägenhet så kan ni räkna ut resten.

Lägg ert bidrag i mr linky och länka tillbaka hit.

20 kommentarer:

Leena sa...

Inte svårt att gissa vem som bor i det blåa huset! En av mina favoritfigurer.
Ha en skön helg, och hoppas pappa kryar på sig.

Pumita sa...

En riktig sockerchock! =)
Jag är inte säker men jag tror att jag vet. ;)

Jag visar två bilder, den ena av dem är en "bildgåta".

Annemor sa...

Søtt og mummiaktig :)
Ha en fin kveld.
Mormor

B i r g i t t a sa...

Gulligt och jag har skrivit ett Ps i min post ang din fråga.
http://fotochip.wordpress.com/2013/03/14/cute-bike-in-flower-power/

Violen sa...

Så sött, så sött! Tror mig veta att det bor små kändisar där!
Önskar dig en skön helg!

Eva Trillian sa...

Jo, det var ju inte SÅ svårt att gissa :)
Fint hus!

Jah Hollis sa...

Ett sött hus, både för att det är sockrigt och för att det har lite gulliga sneda vinklar och linjer. Jag tror Mark Levengood (ja i alla fall några som liknar honom väldigt mycket) bor i huset. Hoppas det går bra för din pappa.

Pysselfarmor sa...

Absolut vet jag vem som bor där ;-))
Så det huset vill man inte knapra på.

Anita - Malta sa...

Så Sött !! Vem bor i huset ?? Alla verkar veta utom jag ;-) Inte heller blev det någon bildgåta hos mig. Solklart :-)

llh sa...

Jo men visst familjen i det huset hör till mina allra äldsta och bästa vänner :)

Hoppas far din piggar på sig i rask takt!

Mona sa...

Ett gulligt hus där det bor en familj jag gillar mycket! Hoppas det ordnar sig för din pappa. Det är inte lätt att bli gammal i dagens Sverige.

Lena sa...

Oerhört charmigt måste jag säga!

Stare Ström sa...

Det var ett sött hus. Jodå de är bekanta!

Anni sa...

Jaaaa! Mina favoriter! Och i ett blått hus ;-)

Hoppas att du hinner vila och andas lite i helgen också!

Rantamor sa...

Så gulligt med ett muminhus.
Älskar mumin och ska köpa ett sådant hus till mina muminfigurer som jag fick i adventskalendern.

Ha en finfin helg och hoppas att solen skiner på dig.

Tjingelingen från Rantamor.

akson sa...

Mumins hus i sockervariant!

Många kramar och styrka till Dig!!

ulla laiho sa...

Kunde inte gissa, vem som bodde i det söta huset, jag heller, så vi är åtminstone ett par stycket som inte vet.

Hoppas du hittar något alternativ så att din pappa får hjälp, exempel korttidsboende med vårdpersonal, eller hjälp hemma. Det är tur att han har en anhörig, som kämpar för honom - precis som jag tillsammans med en moster fick göra för min mamma. Annars är de sjuka "färdigbehandlade" väldigt illa ute.

Tantkalle sa...

Charmigt + gulligt = Sött !?! Måste ju vara våra käraste muminvänner ;-)

Susannesblogg sa...

det varvet sött hus! et blev tydligen något fel på min länk. Här kommer den rätta.

Erik Semlan sa...

Mumins hus ser verkligen sött ut! Skojigt och väldigt sött. :-)
Jag bidrar med något sött och charmigt som även är mitt fönsterbidrag denna vecka.
Tycker det kan passa...
Trevlig helg!