söndag 17 oktober 2010

Nu är stugsäsongen till ända

Lördagen tillbringade vi med att gör stugan vinterklar, frosta ur frysen och stänga av vattnet. För att inte allt skall frysa sönder så blåser vi ur vattenledningarna från vattnet och häller glykol i brunnar, nu är det gjort.
Och man kan konstatera att det är var i "grevens tid" för på sjön var det is.
När allt var klart så styrde vi bilen hem emot Västergötland, nu får stugan sova och vi åker upp och kikar till den bara. Nu känns det skönt att vara hemma , men till våren då börjar det dra i stugtarmen igen.

10 kommentarer:

Rantamor sa...

Vemodigt??
Alltid när man skall städa bort inför vintern brukar jag frysa...mest inombords av vemod tror jag.
Men när allt är klart känner jag ändå en hoppfullhet att det bara är en tid, allt måste få vila.
Har själv städat ur husbilen idag, blev inte riktigt klar, sovdelen är kvar, kom lite regnstänk och jag ville vädra täckena lite...kanske imorron bli jag färdig...
Absolut dax att ställa lilla huset nu, behöver som sagt vila lite...

Ha en finfin vecka vännen.

mimmi sa...

Jag kunde inte låta bli att dra lite på smilbandet när jag såg den sista bilden .. om du bara visste hur många sådana bilder jag har här på datorn :D
Ja nu är sommaren slut och då kan man tyvärr inte vara kvar på de ställen ..men då blir det ju så att man längtar dit sen till våren igen :)

Tove sa...

Så läckert ditt sista foto är! Bra resumen på inlägget!

Rajson sa...

Skönt nog så behöver vi inte stänga vatten i stugan, så det är inte så mkt pyssel.Räcker tömma kyl o frys osv.
Nu får du kanske tid för en fotorunda igen!?Är du nöjd med kameran?

Birgitta sa...

Det är snart sommar igen!

Unknown sa...

Fina bilder från "stugtömningshelgen" men usch och fy för is och kyla redan i mitten av oktober.
Just i denna stund är trafikradion inne och varnar för halkiga vägar. brrrr...
Ha en bra vecka!/SA

Petit Eyekiss sa...

Känner igen mig i dina göromål, fast vi gjorde det för 3 veckor sedan. På något vis känns det lite sorgligt,men så skönt att var i varma lägenheten i stan....

Gela sa...

Ja du, det där borde vi också ha gjort i helgen. Men då gäller det vår kära pool. Rädd att den skall frysa sönder innan vi får ändan ur vagnen och tagit in pump och delar...Vill kanske inte att det blir vinter och stretar emot i det längsta... Eller är det lathet och tidsbrist...Ha en fin fin vecka /Gela

Anette sa...

Allt har sin tid, heter det ju. Men nog är det väl roligare att öppna upp stugan på våren? Fast den här vintern kanske går fort;-)
Eller också blir den lika lång som föregående. Den som lever får se.

Ha det så bra. /Anette

Herta sa...

Så ambitiöst att blåsa ur vattenledningen. Själva nöjer vi oss ed glykolen.