torsdag 14 oktober 2010

Tema fredag- reseupplevelser


Jösses vad tiden rusar i väg ,redan två veckor sedan förra tema fredag. För att inte tala om att min dotter som fyller 33 år idag.....det är ännu svårare att fatta var de åren tagit vägen.
Och förra veckan var jag i södra Frankrike och njöt av underbar ledighet och en fantastisk vacker miljö, att det sen bjöds på god mat och vin gjorde resan till en riktigt höjdare.
Så därför är temat reseupplevelser, och jag vet att många av er har fantastiska reseupplevelser som bara väntar på att ni delar med er av.
Jag är ju förtjust i gamla hus och annat gammalt så under den här resan fick jag många fantastiska upplevelser.

Ni som vill vara med den här veckan, lägg in er länk till ert bidrag här och länka tillbaka hit på er sida. Så surfar vi runt bland bidragen och njuter av alla olika upplevelser.

22 kommentarer:

Pumita sa...

Jag kommenterade nyss men blogger ser ut att ha problem igen... Får se om den dyker upp, annars skriver jag igen.

LissenTo sa...

Åh vad härligt att vara i Frankrike. Att barnen blir stor det fattar man liksom inte.

Trevlig helg.//Lissen

Pumita sa...

Nehej, min förra kommentar dök aldrig upp. Den försvann väl med stormvindarna som viner runt husknuten. Härligt med södra Frankrike - verkligen pittoresk miljö!

Själv visar jag en gammal bild från skolbänken... inte min egen då men en minnesvärd upplevelse iaf. ;) Trevlig helg!

Anni sa...

Oj, min blogg som kryllar av reseupplevelser - jag grävde fram lite pappersbilder och scannade in dem...

Men till korsvirkeshusen längtar jag alltid - anar att du haft en underbar resa!

Jah Hollis sa...

Välkommen åter och Grattis till födelsedagsbarnet. Vacker miljö i gränden där på din bild. Inte utan att det påminner lite om skånska korsvirkeshus. :-)
Mitt bidrag är en annan skånsk företeelse.

Anette sa...

Förstår att det var en härlig vecka! Så vackra hus. /Anette

Unknown sa...

Morrn.

Små städer och byar nere på kontinenten kan vara så avslappnande och härliga, och så många fina fotomotiv det finns.

Mina bilder är från mitt närområde...

Ha de bra.

Hasse A

Livsnjutaren sa...

En bild jag bara måste visa. Tagen med en visserligen dålig kamera,men utsikten och platsen är så underbar.

Maria G sa...

Vilken fin bild från ditt besök i Frankrike.
Välkommen hem!
Ha en riktigt bra dag!

Marie sa...

Hoppas din resa var fin. Härlig bild förresten :-) Trevlig fredag!

Erik "Semlan" sa...

Det verkar som du haft en skön semester, välkommen "tebax". ;-) Lustiga hus du visar upp, nästan lite sagolika...

Petit Eyekiss sa...

Vackert som en tavla!
Elisabeth

Anonym sa...

Södra Frankrike låter absolut roligare än södra Norrland.

Cecilia Artista sa...

Så skönt med en trip till Frankrike! Jag förstår att du hade en härlig vecka!

Misswhatsit sa...

En härlig bild! Frankrike låter underbart. Skulle gärna åka dit någon gång framöver.:)
Ha en trevlig fredag!

Rantamor sa...

Så läckert att kunna åka till vinets land, säkert en underbar upplevelse.
Skulle jag önska mig någonstans så bleve det Frankrike.
Jo du skulle nog säkert trivas uppe på kalfjället, det är en stillhet i naturen som får en att bli alldeles sanslöst lugn i kroppen.
I den naturmiljön finns min religion, jag blir så lugn.
Alla kyrkor skrämmer mig.

Ha en finfin helg Carina...

Ingrid sa...

Frankrike är ett land vi aldrig besökt, men gamla vackra hus och fina kvarter ser man lite varstans i Europa.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin helg!

Beppan sa...

Frankrike är ett fantastiskt land. Särskilt om man gillar god mat och dito viner... :-)

Pysselfarmor sa...

Jo litet har jag rest runt i Frankrike...men dmycket et var före digitala kamerans intåg ;-)för ett par år sedan Paris och jag kan ordet skinka på franska, ungefär som du efter att ha läst ett par år...men det har man ju nytta av om man är hungrig.

Underbart litet Guldlockhus du bjuder på!

Benita sa...

Fin bild på vackra hus.

MM Cake Design sa...

Det är så härligt med Frankrike! längtar efter franska restoranger och delikateser. Så vacker är din bild!

Milla sa...

Även jag är svag för gamla hus och byggnader och du har verkligen fångat en vacker gränd. Fint foto!