torsdag 28 oktober 2010

Tema fredag- siffror

Vad roligt att så många ville vara med på rutigt som var förra veckans tema, en stor kram till er alla.
Den här veckan har jag valt siffror, och mina sitter på en gammal lastbil. Siffrorna är blanka och fina, även om bilen bär spår av tiden.
Och då måste jag bara få berätta om min pappa. Vid 87 års ålder så säger han till mig: hur ska jag göra nu? för det kommer det att gå åt strukna skjortor, för nu ska jag ut och dansa.
Och visst ställer jag upp och åker 15 mil för att stryka skjortor när pappsen ska ut och roa sig.
Så även om man känner sig lite rostig finns det blankt inom oss, och det är livs kvalité det!

20 kommentarer:

Anni sa...

Vilken underbar pappa du har! Liksom jag. Min är tio år yngre och bygger om badrummet för fullt (och styrker sina egna skjortor ;-))

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Morrn.

Snygg bild av det gamla "Scania"-emblemet.
Man kan ju undra hur många varv runt jorden den gått. Bilen alltså...

Ha de bra.

Hasse A

Maria G sa...

Härlig bild på de kromade siffrorna!
Härlig pappa du har. Hoppas han får riktigt roligt när han ska ut och roa sig.
Ha en fin fredag!

Kerstin sa...

Åh, vilken härlig pappa du har! Klart att han ska få strukna skjortor. :)
Mitt bidrag kommer senare. Måste bara kommentera din gulliga pappa. :)
Ha en fin helg.

Unknown sa...

Morrn.

Fel i massor.

Nr 7 ska bort

Nr 9 OK.

Kan du fixa ?
Tack på förhand....

ha de bra.

Hasse A

Bitten sa...

Nja, dansat har aldig min pappa gjort. Och jag tror han har strukit sina egna skjortor. Han brukar i alla fall sy i knappar och lägga upp sina byxor om det är för långa.

Monica o Jacob sa...

Härligt med en pigg pappa;-)
Fin glans i dina siffror.

Anonym sa...

Verkligen snygga siffror! Jag halkade in för första gången här idag. Trevlig blogg! Ha en bra helg.

tPix sa...

Fin bild, jag gillar ju både krom, rost och gamla fordon.
Bra text också!

agnetha sa...

Vad glad du måste vara som har en sådan levnadsglad far. Ta tillvara på de stunderna.
Fint foto!!!

Erik "Semlan" sa...

Snygga siffror, läckert foto. Kromen har börjat flagna lite på femman. ;-) Du har en lastbil, jag valde siffror för andra transportmedel. :-)
Ha en skön helg!

Pialotta sa...

Snygg bild.. pappor liksom mammor ska man va rädd om.. vi är alltid barn till våra föräldrar fast vi är vuxna.. För mig är det en självklarhet att hjälpa min mamma med allt möjligt .. fast hon numera bor på Äldrehem eller Eget boende som det heter:) Det finns så mycket jag hjälper till med ändå.. fint din pappa är så pigg och dansant oxså:)

anemonen sa...

Bra val av motiv till dina siffror. Gillar gammalt rostigt. Ha en fin helg.

Erik "Semlan" sa...

Åh, tack för din kommentar. Gillar din lilla historia om din pappa. Temat var välfunnet och ganska enkelt (även om siffror inte är något jag medvetet fotograferar i vanliga fall).
Njut av helgen!

Pysselfarmor sa...

Snygg bild! Rostigt och blankt gillas.
Och att ha en sådan pappa bådar ju gott för dig eller hur ;-)
Ha en skön helg.

Pumita sa...

Oj, det var verkligen på håret... Hon är 5 i 12 men jag hann vara med. ;) Vacker bild med fina färger!

Tove sa...

Vilken härlig bild! Och fint skrivet om din pappa!
Trevlig Halloweenhelg! :)

Mona sa...

Siffrorna är jättefina och som alltid tycker jag rost är så snyggt. Härlig historia om din gamla pappa. Så länge man är ung i sinnet så...

Jah Hollis sa...

Dina siffror lyser fint i den slitna omgivningen. Och nu är mina på plats också.