torsdag 21 oktober 2010

Tema fredag- Rutig


Här i Götene kom årets första snö neddimpande på eftermiddagen, det är väl så där måste jag säga.
Vinterkläderna är framplockade för att inte frysa halvt ihjäl är mössan på.
Att det sen är oktober känns lite tidigt.
Så är det då fredag igen och ett nytt tema ska till, jag lider av idétorka ....men något jag tänkt på tidigare är rutigt så det får bli veckans tema.
Och i mitt fall väljer jag att visa den fantastiskt söta rutiga kungsängsliljan en av mina favoriter.
Vad väljer ni dör rutigt att visa?' lägg in din länk på ditt bidrag och sen länkar du tillbaka hit till min sida, så att många hittar till din sida.

23 kommentarer:

Milla sa...

Finns det en rutig blomma eller har du ommodifierat den???

Monica o Jacob sa...

Fina är dom liljorna;-)
Eftersom han får ett bra gage är han nog ganska nöjd killen ;-)

Resa med Herbert sa...

En mycket vacker blomma =)

En skön helg önskar jag dej.

Irene

Unknown sa...

Morrn.

Vad synd att dina kungsängsliljor inte blev skarpa.


Ha de bra.

Hasse A

Jag har lagt upp en bild med "rutor"

Marie sa...

Ett roligt tema Carina. Kan bli många olika tolkningar. Ser man sig omkring är ju hela världen full av rutor :-) Din lilja är bedårande. Tänk.............vad moder natur kan hitta på.

Susanne sa...

Länge sen jag såg den lilla söta blomman. Den är urgullig=) Trevlig Helg!

Tove sa...

Hej!
Här kommer mitt första bidrag!
Tyvärr så tror jag att jag missat något angående din vackra (och rutiga) lilja. Är det någon känd Kosta Boda ??? Hänger tyvärr inte med "allt" i Sverige.
Ha en härlig helg!

Anette sa...

En favorit är kungsängsliljan helt klart! Det var det första jag tänkte på när jag såg temat...........fast jag hittade något annat i stället.
Trevlig helg. /Anette

Maria G sa...

En rutig blomma har jag aldrig sett förut, men den var fin. Väldigt fin måste jag säga.
Ha en fin fredag!

Pialotta sa...

Man behöver inte ha sina rutiga och randiga skäl för att välja tema.. men det går alldeles utmärkt med rutigt .. det fanns en tid då Brigitte Bardotrutigt var mode.. det minns jag, minns du? :)
Nu är i alla fall mitt fototema klart.. jag älskar ju sånt här.. varför inte ta randigt eller prickigt till nästa tema då så blir det liksom en helhet;) Vacker blomma den där "rutiga" du fotat:) Här har det oxså kommit snö.. någon cm natten som var.. sedan kom ett ösregn.. men det är ju en helt annan historia;) Ha de..

Mona sa...

Vilken vacker och originell blomma. Underbar färg.

Bitten sa...

I naturen finns tydligen allt, till och med rutiga blommor. Underbar!

Camilla (Rantis) sa...

wow, en rutig blomma...finns det??
fick leta länge för att hitta rutigt bland mina foton, e en sån som mest fotar runt och cirklar jag.. *S*

Ha en skön fredag!

Pockethexan sa...

Vilken underbar bild, det var vekligen ett lyckat val till dagens tema!
Tack för mig o trevlig helg!

Kramis från Pockethexan själv!
<;D

Benita sa...

Vilken fin blomma. Jag har aldrig sett en rutig blomma förr. :)

Jah Hollis sa...

Oj då, vad alla är tidiga med sina bidrag. Fredag eftermiddag, och mina bilder som jag tog i natt har redan över 30 bidrag före sig.
Den rutiga blomman var speciell. Jag kände inte till att det fanns en sådan. Fin bild.

Maude Lynn sa...

Pretty!

Benny sa...

Ja rutor finns där vi minst anar det - t.ex. i din fina lilja. Mitt bidrag blir lite rutig snö.

Pumita sa...

Vilken häftig blomma! Har jag aldrig sett förr. :) Jag hittade mitt rutiga bidrag i Buenos Aires.

Anonym sa...

Den ser lite konstgjord ut, din Kungsängslilja, så vackra klara färger... tycker inte att de är så vackra i verkligheten.

Erik "Semlan" sa...

Din blomma ser inte riktig ut, men det är den kanske? Numera verkar det gå att skapa nästan vad som helst... Flera kommentarer tyder på att blomman finns. :-) Nu finns mina foton på rutigt uppe. Den ena finns verkligen. Ha en skön helg alla fotobloggare!

Kvasthilda sa...

Den är så snygg den där rutiga liljan!

Lillianna sa...

Visst är den riktig men visst är den oxå underlig! Jag har växter med fyrkantiga stammar i trädgården, det brukar oxå bjuda till diskussion.

/Lillianna