lördag 17 juli 2010

Alla dessa fantastiska möten.

I går kom min äldsta dotter hit till stugan (sambon hade träningsläger så han for till Sthlm). På fm i dag hämtade jag dotter nummer två och hennes man på Hallsbergs tågstation.
För idag är det släktträff för mina barn på deras pappas sida.
Nyfiken som jag är så erbjöd jag mig att skjutsa dit dem eftersom det inte ligger speciellt långt från stugan.
Jag har ju ändå varit en del av den familjen under många år, och jösses vad kul att se alla ex makens syskon och deras familjer.
Tror det var ca 8 år sedan vi träffades, så av någon anledning så kunde man se att "barnen" växt.
(att mina fd svägerskor och svågrar hade åldrats kunde man inte se,eller?) Vid en skilsmässa så tror man att man håller kontakten,allt ska bli som förut men så funkar det sällan .
I mitt fall så har nya svägerskor och svågrar kommit och nya möten i min nya hembyggd.
Men man ska göra som min gamla klasskamrat som jag inte träffat sen vi gick på gymnasiet ta luren och ring, det gjorde hon igår.
För det är väldigt skoj när det väl händer.

4 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Ja du har rätt, man brukar inte ångra om man tar initiativet till att kontakta någon som man kände för länge sedan. Hoppas att det är en bra lördag hos dig, här är det naturligtvis glädje och lättnad.

Petit Eyekiss sa...

Det är med en viss sorg, när man upptäcker att de "gamla" vännerna och släktingarna inte hör av sig. men då får man göra som jag. Sök dom på Facebook, där finns dom!
Hoppas att lördagen givit dig det du vill ha
Kram
Elisabeth

annette sa...

Möten med människor är så givande, och attsom för Dej få återse f.d släktingar är ju alltid trevligt.
Lite synd att man tappar kontakten med både släktingar vid skilsmässor och t.ex arbetskamrater som trivts med.
Fast ibland gör jag som Din gamla klasskamrat och tar telefon och slår en signal, slutar alltid med antingen ett trevligt samtal eller ett möte någonstans.
Ha en bra söndag!

annette

mimmi sa...

Det är väldigt roligt när man får möta "gamla" vänner och bekanta igen och jag håller med om att tyvärr så blir det ju nästan aldrig av att man håller kontakten även om man säger man skall göra det ... på något konstigt vis så kommer det alltid något i vägen som gör att man till slut mister kontakten helt .