lördag 10 juli 2010

Semesterfunderingar

Min blogg har mer och mer blivit en bildblogg allt mindre funderingar, nu är det väl inte så att jag slutat att fundera.
De har bara inte kommit ner på pränt.
Nu har jag kommit till mina mitt i semestern dagar.
Första veckan tillbringade jag tillsammans med min utvecklingsstörda syster vid stugan.
Vecka två har bestått av pappas flytt och allt vad det innebär, han har fortfarande inte fått gardiner och garage och vind är inte ut röjda ännu.
Men vi har hunnit att sålt hans lägenhet det är ett bekymmer mindre.
Nu handlare det om att beta av allt annat på listan.
Och mitt i allt det här så är det enormt varmt, vilket är skönt men inte att flytta i.
Men Janne och jag har beställt en resa till Frankrike framemot höstkanten, lagom när vinskörden är på gång.
Efter den här intensiva sommaren kommer det att sitta otroligt bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är den sortens väder som passar bäst för bad.

Maloo sa...

Går det bra att ta med mej till Frankrike...det där med vinskörd lät fantastiskt bra. Och nu när du kommit till mitt-i-semestern-dagarna så kan du tänka på att min precis börjat...men slutar samtidigt som din. Nästa år får jag nog tänka över om det var ett så klokt val. Ha det gött nu så ses vi om två veckor :)