lördag 3 juli 2010

Inspiration o kreativitet- humor

Jag håller på att flytta åt min 87 åriga far och ett helt livs samlande skall gås igenom.
I dag när värmen slog rekord och svetten bara flöt om oss så dyker detta föremål upp.
Det är ett askfat där benen och solfjädern vippar.tar man upp solfjädern så finns ett hål lagom till en cigarett och troligtvis skall man lyfta upp benen och aska i hålet.
Det vet i sjutton hur man tänkt när man gjort den här askkoppen, men det avslöjar synen på kvinnor hos designern.
Det mest skojiga av allt ihop är att i mitt hem så rökte varken mamma eller pappa så varför det här askfatet dök upp kunde inte pappa säga.
Fler saker som det finns humor i hittar du på inspiration o kreativitet.

12 kommentarer:

cat sa...

Ja du det var verkligen ett annorlunda askfat. Visar som du säger synen på kvinnor på den tiden.

BP sa...

Ha, ha, ha. Jag gillar askfatet då det verkligen är konstigt. Kolla om det är värt nå't.

Marie sa...

Ha, ha, ha vilken uuuuunderbar "grej". Åh stackare som behövt slita i denna värme. Vi har bara varit på starnden och i vattnet hela dagen. Lite lagom rödnästa nu på kvällen ;-). Fredagstemat var ju kanon. Ja du har så rätt vännen. Vilken unnest att ha ett vattenhål. Satt faktiskt och pratade med tonårsdottern om det vid middagen. Att hur lyckligt lottade vi är. Att skänka en tanke till de som ofrivilligt måste vara kvar i sta´n under sommaren. Det gäller att ta vara på dessa fina möjligheter. Tror du är duktig på det du med. Ha det riktigt fint i sommar vännen. Tack för terminens teman i fredags tema. Kram på dig.

Ninni sa...

Ja tänk vad många konstiga ting det finns. Men en flytt till en mindre bostad färsk i minnet så dyker frågan upp: Behåller man en sån?
Stackare, det är inte lätt att gallra bland föremålen.Lycka till!

Pysselfarmor sa...

Hoppla...den var annorlunda och kul. Du om ingen vill ha den så vet jag en person som baaaaaaaaara älskar sådana saker....
http://agata99.blogspot.com/

Pialotta sa...

Ja du, man hittar de mest konstiga saker när man flyttar åt gamla föräldrar.. säkert en gåva från någon.. gästaskopp hade alla då det begav sig:)

Pialotta sa...

Det var jag, men det såg du ju.. kommentaren smet innan jag namngav någon adress;)

Anonym sa...

Åh, vilken rolig sak :) Riktig snygg tycker jag.
Kan tänka mej att det finns en hel del godsaker du hittar, man hinner ju samla på sig mkt under en livstid. Kanske får se fler saker i bloggen framöver.
Ha en fin söndag.
/Helena

Anonym sa...

Men avgjort kul!

Mona sa...

Haha! Det här är verkligen kuriosa när det är som bäst!

Petit Eyekiss sa...

Kvinnosyn? Jag tycker den är jättehäftig!Det kanske din far också tyckte en gång i tiden, fast han inte vill säga set nu;-)
Släng den inte, kan vara värd en förmögenhet....

Anonym sa...

Hahahahahahaa!!!!!!
Det är alldeles underbar askfat :))
ja... släng den inte :) den är jättehäftig.
Mvh Halina