söndag 25 juli 2010

Får jag presentera vår sommarräv

Mickel har varit hos oss nästan varje dag under semestern och blivit mer och mer tam.
Andra skaffar sommarkatt men vi har räv och änder som sommardjur.
Så fort vi öppnade dörren så kom de små liven farande, ett fasligt sjå att få dem att stanna ute,för inne är de inte välkomna. När Pj kliade dem på huvudet så riktigt såg man vad de njöt.
Men nu är semestern slut och vi har åkt hem till Götene för i morgon så är det jobb för mig, Janne har ytterligare en veckas semester som han skall tillbringa på hemmaplan.
Själv har jag varit borta i fyra veckor, och nu när vädret slog om och det blivit rått och kallt så är det skönt att åka hem.
De här veckorna har varit fyllda med flytt, barn och barnbarn för att inte tala om disk...
Så nu när vi är hemma och endast är vi två, så njuter jag av diskmaskinen, badkaret och en riktigt toalett.

9 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Civilisationen har sina fördelar. Precis som livet på (sommar)landet.

agnetha sa...

Borta bra men hemma bäst bland alla moderna bekvämligheter.
Nästa gång jag är med i din fotoutmaning ska jag ta det på största allvar.

Anonym sa...

Härliga sommardjur :))
Mvh Halina

Wildhearts sa...

Vilka fina sommardjur ni har!

Anne-Lie sa...

Men är de där stackars änderna mumsbitar till räven eller? Må gott nu när du återgår till jobbet!

Petit Eyekiss sa...

Skönt med naturen inpå knuten! Men precis som du längtar jag i september att få flytta tillbaka till stan, med alla moderniteter. Här har vi soluppvärmd dusch och... ingen sol... ingen dusch!

Fina bilder på sina sommardjur.
Elisabeth

Lotta sa...

Att de små änderna får vara ifred för räven
Helt underbart!
Härliga sommarbilder
Kramizzzz // Lotta

Anonym sa...

Men vilka finingar!

Jah Hollis sa...

Tänkte på det senare. Här är ett filmtips:
http://film.nu/filmrecensioner/flickan-och-raven/845.film