torsdag 8 juli 2010

Tema fredag- sommar aktiviteter


Jag ,precis som många andra har semester nu.Semester för mig är stugan och årets andungar som mamma and kommer upp och visar. I år så är det två kullar som kommer just den här kullen som är på bilden är de yngsta tyvärr finns det bara två kvar, naturen är ju sån. Undrar just vad ni är och gör?, kanske ligger på badstranden varje dag eller som jag gjort på mina två veckor, hjälpt min gamle far med flytt och försäljning av lägenhet.
Men eftersom pappa bor i en stad som inte ligger långt i från vår stuga så har vi semester på kvällarna.
Så gör som vanligt gör ert bidrag och länka hit, sen är det mr linky som gäller.
Surfa sen runt och kika på alla sommar aktiviteter som presenteras.

14 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Söta är dom dom små, synd bara att så få överlever.
Ha det bra;-)

Wildhearts sa...

Vilka sötnosar! Själv har jag varit hemma med barn och djur och tagit dagen som den kommer.

mimmi sa...

Jag har också varit ute idag och sett en massa fågel ungar :)
De är så himla gulliga :)

Pialotta sa...

Jag var på promenad med mamma i rullstolen som jag ofta gör.. då såg vi en massa fåglar längs med kanalen.. och inte var de det minsta rädda:) Härlig bild och så somrig.. tänk du att mata fåglarna en sommar som denna.. sol och värme:)

Jah Hollis sa...

Jo, dom små duniga fåglarna är ju söta. Men det finns ju en anledning till att det föds så många. Skulle alla överleva skulle vi dränkas i änder.

Johanna S sa...

Vilka godingar du fångat på bild - så sött!

Bitten sa...

Vilka fjuniga små sötnosar.

Anonym sa...

Åhh, vilka sötisar :)
Så mjuka och goa..
Ha en fin fredag och helg.
Helena

Erik "Semlan" sa...

Hupp! Blev fel länk först. Men nu ska ni kunna hitta mig. :-)
Må så gott i helgen!

Rune sa...

- tre, fire, fem ... en flott gjeng, på oppdagelsesferd i en ny og spennende verden.

Photos by Storm sa...

Ja, de där små är helt ljuvliga. Man skulle gärna ha en i famnen/Lis

hundenstina sa...

En sån underbar bild!!!

Mona sa...

Dom är så söta dom små dunbollarna! Ute vid havet förra veckan simmade en ejderhona med sina tre ungar. Måsarna kretsade hela tiden runt dem och gjorde sina försök att snappa åt sig en av ungarna. Som tur var slapp jag se någon massaker.

Agneta sa...

Hej!
Hittade hit via min gamla goa nätvän Sara:-)
Tror att jag varit inom din sida med stickning, men är ej säker.

Nåväl, måste ju bara sälla mig till alla inläggen här om de små söta ungarna. Finns ju inget goare än dessa duniga bollar som man önskar att få gosa med.

Här på innergården, mitt i centrala Göteborg, har vi också ungar, men av annat slag. Fiskmåsar! Jösses vilket liv det är nu när de små kommit ner från taket och spatserar omkring. Många hyresgäster vill gärna vara ute på den fina gräsmattan och äta, men då skriker de vuxna måsarna så man behöver öronproppa. Det låter bedrövligt!
Attackerar gör dom också, så numera är det ganska så tomt ute på gräset.
Ett under att de ännu har simhud mellan tårna, för nu har dom häckat här inne i stan i 34 år!
Fiskmåsar för mig hör skärgården till!
Som barn bodde jag ute på Hönö, i Göteborgs norra skärgård, om somrarna och där fanns härliga fiskebåtar av trä och fiskmåsar i mängder.
Hoppas att dom hittar vägen tillbaka dit ut!

Ha det så gott!
Kram, Agneta