söndag 15 februari 2009

Att se saker från rätt håll..

Min kära syster som jag berättat lite om tidigare har ett funktionshinder som gör att hon bor på ett gruppboende.
De viktigaste i hennes liv är pappa 85 min make och så jag och mina barn, ganska naturligt.
Det hör till saken att hon har börjat att höra väldigt dåligt sen en tid tillbaka.
Och nu efter ett antal olika tester så är det bestämt att hon ska få hörapparat.
Vad händer då? jo hon ringer hit berättar att nu duCarina ! är det bara du som inte får ha hörapparat.
Jag är utanför, mig är det synd om....pappa och min man har hörapparater och nu även hon..
Underbart att hon ser det från den sidan, här är glaset inte halvtomt inte utan halvfullt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Tids nog kan du nog också få en hörapparat. Misströsta inte!

Anonym sa...

Hon är ju så underbar. En förebild för hur man ska tackla motgångar. Hoppas helgen har varit bra för er! Kram

Mitt i livet sa...

Vilket underbart sätt ta saker på..tänk om man alltid kunde vara så possitiv...Nej jag är ingen Kumling, jag är en Örebrotjej...jag bodde i Kumla 91-93 sen flyttade jag till Brevens Bruk men flyttade tillbaka 2000. Hyrde ett hus i hagaområdet av Marie Allarud om du känner henne..sen skilde jag mig och träffade en nu man för 5 år sen och nu har vi köpt ett hus i Kumla och jag trivs bra...gubben släpade jag hit från Västerås...ha det gott..kram