lördag 28 februari 2009

Fredagskvällen tillbringade jag med ett gäng i Trässbergs bygdegård. Där var mor och dotter Örnberg som hade en seans för ett gäng förväntasfulla människor.
Förra våren gick det en andlig "såpa" där det bästa mediet skulle fås fram
De två som var kvar sista dagen var just mor och dotter, dottern Camilla gick ut som segrande.
Vinsten var att få vara med i programmet, jag har sett något med henne och jag tycker att hon är ung, och har en del att lära.
Lite kul att se hur de förvaltat "kändisskapet", jag kan tänka mig att vara ute med sin mamma kan vara både skönt och väldigt speciellt.
Det var en lättsam tillställning med en hel del skratt, och naturligtvis en del känslor i omlopp också.
En av de som jag hade sällskap med fick besök som hon sa var klockrent.
Efter halva tiden bjöds det på kaffe, och man kunde konstatera att efter kaffet så hade nog andarna inte speciell bra träff med medierna för då blev det mycket hummande och inga skott i mål.

När det var slut och vi gick ut till våra bilar hade det varit (en tant och farbror visade det sig) och satt lappar på alla bilar där de fördömde de förtappade som intagit byggde gården, för "just" de sitter ju inne med sanningen.
Visst är det skönt med människor som är så vidsynta och låter människor få ha sin egen tro!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på någon seans (om inte anden i glaset räknas). En kompis bjöd in mig och tjatade något, men jag tackade nej. Det är inget för mig. Men, den som tror på det får självklart ägna sig åt det så länge ingen kommer till skada (någon som står mig nära blev väldigt utnyttjad som ung i dessa sammanhang).

Anonym sa...

Spännande det där. Jag skulle själv aldrig våga gå på något sådant. Enligt mig ska man låta de döda vila i frid, vår tid med dem kommer så småningom ändå. Allt har sin tid. Så har de varit ända sedan jag var liten. När kompisarna spelade anden i glaset, då gick jag hem ahhaha. Men det där är ju bara min uppfattning, andra har en annan. Man ska helt enkelt göra det man mår bra av och det tror jag du gör! Massa kramar

annalarssonphotography sa...

Men är det sant, att några ens ORKAR gå runt att sätta lappar på människors bilar???
Sånt kan göra mig mer är lovligt irriterad bara jag hör om det...
Att de inte har något bättre för sig.

Jag såg aldrig den där såpan. Men jag förstår inte riktigt det där med att tävla i mediumskap.. Antingen har man förmågan eller så har man den inte. Och att färdas runt med mamma skulle nog inte alltid vara helt friktionsfritt, som sagt var.

Trevligt om kvällen hade några ljusa (!) stunder ;)

Ha en fin lördag!
Kram Anna

annalarssonphotography sa...

Jag svarar gärna på din fråga lite personligare i mejlform - hur långt jag kommit i min utveckling om jag får din mejladress Carina!

Det känns bäst så, så ingen kommer med 'arga lappen' ;)

Kram Anna

Rajson sa...

Håller med Anne att alla får gärna tro vad de vill så länge ingen blir skadad.Är klart skeptisk men samtidigt impad av de som verkligen tror sig ha förmågan.tror inte alls att alla som håller på med detta är BARA efter att luras utan många tror stenhårt på sin förmåga!
Ha det gott!
Ps.Har fått för mig att jag fick dim mail-adress, kan inte hitta den.Om det är OK skulle jag vilja maila dig ang ev fotoutflykter!Ds

Anonym sa...

Nej jag vet att du inte pådyvlar någon dina tankar, men faktiskt skulle jag vilja att du berättade lite mer om seanserna för mig. För jag vet ju bara det jag har sett på tv och tv vet vi ju kan vinkla saker hur de vill! Men om jag pratar med dig så blir det mer intressant, för då lyssnar jag ur mitt perspektiv och du berättar ur ditt. För som sagt, jag finner det intressant även om jag själv inte sysslar med det.
Varma kramar

Ps: du har en underbar son =) den bästa i världen faktiskt.