söndag 22 februari 2009

Fel sak på fel plats

Den här båten har jag haft med tidigare på bloggen men jag undrar fortfarande vad gör den där?

I augusti när vi kom til stugan en helg hade det öst ner i princip hela veckan, vår båt var i det närmsta dränkt. Maken är en händig man,fram med den dränkbara pumpen och sen flöt den så fint igen.
Den här "otäcka" rödbenta paddan hade lyckats att ta sig in under min säng för ett antal år sedan vid stugan, det var ett fasligt sjå att få ut den lille gynnaren.

En skojig utmaning har fototriss till oss denna vecka. Saker eller vad som helst som har en tendens att vara på fel plats
Men eftersom jag inte hittar dem så väljer jag bland mina bilder i datorn.
å på fel plats eller måste det vara saker?
Det första jag tänker på är nycklar! de har en tendens att vara på fel plats må

29 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fy f*n för grodor, säger jag som har "grodfobi". Snacka om fel plats - grodor ska vara nere i deras pölar och ses minst möjligt!

Anonym sa...

Klockrena felplaceringar. Men grodan ser mest fel ut. Eva

Mita sa...

Dina fel saker var riktigt bra, ha det gott

Rajson sa...

Båtbilden är vacker, men visst undrar man vad den gör där!Någon som ville gömma den?
Grodan var ju riktigt söt, att du lyckades få med den på bild!
Var är den utlovade solen!Det regnar ju,trist!

Anonym sa...

Fina fel saker du hade....båtbilden gillar jag bäst, fast grodan var nog inte så kul att ha under sängen.

Anette sa...

Blir full i skratt när jag ser grodbilden. Vi satt och tittade på en tv en sen sommarkväll, men dörren öppen och plötsligt hörde vi "klafsande" steg på golvet och hittade en kompis till din groda. Ja, de är besvärliga att få ut *ler*.
Båtbilden har jag sett hos dig innan, men man blir lika fundersam idag! /Anette

Anonym sa...

Vi hade en del paddor vid vårt förra hus, har har vi inte sett lika många även om vi har en bäck vid tomtgränsen. Däremot har storkatten lekt med ödlor, tyvärr, jag gillar ödlor...

Anonym sa...

Härliga bilder. Grodan gillar jag, fast den är ju lite fel.Den första på båten ser också lite fel ut!

Anonym sa...

Hi,hi en groda under sängen. Ja, där vill man inte ha dem. Men annars är de rätt söta tycker jag.
Ha det gott.

Ulrica sa...

Tänk att du hade sinnesnärvaro att fota grodan. Undra just om jag hade gjort det. Och båten har jag sett förrut och undrar precis som du; vad gör den där?

Jah Hollis sa...

Bra bilder och man kan verkligen undra över båten på den översta bilden. Men paddan är ju bara söt. :-)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Vacker båtbild som omgående även får mig att undra vad den gör där :)? Ha en fin söndag/E-L

Anonym sa...

Jag skulle bli JÄTTERÄDD, om det var en groda under min säng, FYYY!
Men ändå tycker jag det var den bästa bilden.

Ha det gott // nettan

Sarah sa...

Fy en padda under sängen vill jag inte ha ;O)

annette sa...

Verkligen fullträffar på fel saker, favoriten får bli grodan, för vad sjutton hade den under Din säng att göra!

Ha det så bra!

annette

annalarssonphotography sa...

Kvack kvack... Grodan blir såklart favorit här! Fy för att hitta en sån under sängen.. Stor såg den ut att vara också!

Ha det gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Grodor och paddor gillar jag men jag blir rätt förstörd när jag promenerar i mörkret om hösten hos maken och man vet att man riskerar att trampa på smågrodor och att ha en padda inne låter som klar överkurs.

Anonym sa...

Nja...Sängen är en bild, katten en annan och sedan klippte hon in honom på sängen. Om det där vore skalenligt skulle ju katten vara storlek liten ponny! :)

Anonym sa...

Haha, den grodan får mig och tänka på en dag jag och sambon var ute och promenerade. På vägen framför oss låg nåt som såg ut som en sten. Sambon hade lyft foten och skulle sparka bort den, då den plötsligt sa KVÄK! Haha, det var en padda:-)

Synnøve. sa...

Hejsan.
Härliga trissbilder.
Men som så många andra väljer jag grodan.
Ville den flytta in kanske...
Vi hade en i avloppet som orsakade stopp. Det är väl oxå fel sak på fel plats kan man tycka...
Kram Synne.

annalarssonphotography sa...

Som svar på din fråga vad jag gör på golvet... Jag poserar. I samma pose som Madonna gjorde till en film. "Strike a pose" är en textrad ur låten Vouge hon gjorde.. ;)

Jag ska uppträda snart som Madonna.

Gammal bild ur en ett stängt kapitel, men jag bjöd på den här bilden idag i brist på kreativa idéer. Influensa och allmänt dipp här.
Kram på dig!

Anonym sa...

Paddan är verkligen extremt fel! Men ganska söt tycker jag...

Mamma Russin sa...

bra fel!!
jag gillar det första kortet mest.. :)

ha det bra...:)

Veronica sa...

hàr kommer en till med grodfobi, usch sàger jag bara fòr grodor! Men en riktigt fin triss :)

Ha det gott!

Veronica sa...

Fel fel fel som de brukar säga i fem myror är fler än fyra elefanter. Men hörru groda under sängen vill man ju gärna inte ha!!!
=)

m sa...

Det finns väl värre saker att ha under sängen. Tvetjärtar t ex, eller getingar :) Jag gillar grodor. Kul att du fick en bild på den. Den översta bilden är riktigt fin, däremot var det ju inte så kul med den andra båten.

Anonym sa...

ja, grodan under sängen var ju för kul, klockren felplacering!

/Caroline

Anonym sa...

Ha Ha!
Paddan var ju för härlig och vilken tur att den inte hoppade upp i sängen. Den blir min favorit.
Ha det så gott!

whatthefuckdotcom sa...

HUA, grodan där skulle jag inte vilja ha inne... vi har dock källaren full på sommaren men då håller de spindlarna borta så det är ok... men inne skulle jag inte vilja ha dom, helt klart på fel plats :)